NOVINKY : Texty : Komentáře : Auditoria : Seriály : Click & Bound : Kalendárium                       Home   

Identita :
NEZNAMY_3225 
info : profil : má auditoria : známí
přítomní : všichni : uspat : logout


Spřátelené weby :



Wacovo doupě
www.eleferno.cz

Stránka Domi.D
Shop s BDSM pomůckami
Njalova noční říše
Dark Club
Klub antropomorfní kynologie. Domov pejsků a feneček v lidské podobě
Sluneční tvrz Petrůvka
Yelen plastification. Fetish foto a móda



clanek reaguje nikdo
na clanek reaguji nikdo

Rubriky
Začátečníkům  ( 66 )
Náctiletým  ( 11 )
Reálné zážitky  ( 55 )
Scénáře  ( 16 )
Povídky  ( 100 )
Poezie  ( 33 )
Eseje a úvahy  ( 53 )
Teorie BDSM  ( 34 )
BDSM v praxi  ( 45 )
Udělej si sám  ( 11 )
Recenze,testy  ( 5 )
Reportáže  ( 23 )
Bondílna  ( 8 )
Help  ( 6 )
Vox populi  ( 62 )
Editorial  ( 13 )

Pište pro www.ds-life.cz

Komentáře
(bez názvu)      [NEZNAMY_2948 ]
Re: NEZNAMY_2948, [11.10.2005 - 18:07]      [doneko ]
Inu, čtení...      [WACO ]
Tohle bych nečekal :-)      [Domi-nick ]
Re: Tohle bych nečekal :-)      [Enaz ]
Re: Re: Tohle bych nečekal :-)      [Wolfmaster ]
Re: Re: Re: Tohle bych nečekal :-)      [NTPT ]
Re: Re: Re: Tohle bych nečekal :-)      [Enaz ]
Re: Re: Re: Tohle bych nečekal :-)      [Njal ]



Znamkovali

Existujici
1

Alespon registrovani
1

vsichni
1.25


(2)
()
(1)
(1)
()
()
()
()


Znamkovani - jako ve skole
Neznamkuji 5 4 3 2 1

Oficiální článek ( 26.9.2005 11:26:29 )
Snubní zvyklosti dob dávno minulých
Přečetlo 3971 lidí celkem 5169 krát (zobrazit statistiku). Komentovalo 8 lidí 9 krát. Nové9 (zobrazit komentáře)
Vkladatel:Annemarie.Apeltauer ., Autori:Annemarie.Apeltauer  Témata : Trochu offtopic    Mezilidské vztahy    Rubriky : Eseje a úvahy   

Určitě nebyly vždy doby, kdy by se důtky a provazy používaly ve vztahu k partnerkám pouze v sexuálním slova smyslu. Ale používaly se a zprávy o jejich použití se dochovaly. V dnešní době to určitě zní vzrušivě, pro člověka vychovaného druhou polovinou 20. století, kdy žena už je dostatečně samostatná a model rodiny už není striktně nastaven tak, že muž je neomezený vládce. Nicméně realita dávných doby byla jiná, a tak nasazení prostředků dnešních bdsm konsezuálních her v minulosti mohlo vyvolávat cokoliv.

Při svatebním obřadu ve Starém Rusku uchopil otec nový karabáč a udeřil jím lehce svou dceru, řka, že to činí naposled, načež odevzdal karabáč ženichovi.

Karabáč visel ve středověku i nad ložem vdané Angličanky. V Chorvatsku dával ženich nevěstě políček na znamení své nadvlády.

V Srbsku, na Černé Hoře a v Boce líbaly ženy ruku každému muži, i když byl mladší.

Když přivedli k arabskému ženichovi nevěstu poklekla před ním a ten ji přitáhl za vlasy, podnes prý se to děje

Napříč celou Evropou byla žena v takovém postavení, které bylo značně podřízené. Jak moc to asi muselo být, když se to dostalo i do zvyklostí při vdavkách?

?Zdá se, že ustřižením vlasů nebo utínáním copů projevovalo se v době patriarchální i poddanství ženy; dávalo se tím najevo, že žena přichází v moc mužovu. Stejným projevem poddanství bylo i zouvání ženicha nevěstou. V Bosně očekával družba nevěstu se ženichovými opánky, které jí bylo políbiti, vůbec musila nevěsta, mlada, zouvati a líbati opánky rodičům a starším hostům.?

Ale ne všude to bylo vždy stejné.

Podle Herodota chodily ženy na trh, zatímco muži tkali; povinnost živiti staré rodiče měly dcery, nikoliv synové. Podle Diodora vládla v domě žena, a ženich sliboval své budoucí manželce v manželské smlouvě poslušnost ve všech věcech. Tohle všechno byly pozůstatky mateřského práva. Po přechodných formách však zvítězil patriarchát a patriarchální velkorodina, ve které byl muž vládce s neomezenou mocí.

Bohužel i zde patriarchát zakořenil.

U starých Semitů bylo jádrem zasnoubení předání nevěsty z moci otce do moci ženicha. Nejdůležitějším obřadem bylo přehození pláštěm a zřízení stanu.. Ženichův příbuzný přehodil přes nevěstu plášť (mužský), zabalil ji do něj hlavu a zvolal: ?Nikdo nesmí tě přikrývati než...(jméno ženicha).? To byl symbol přijetí. Pak postavili nad ní stan. To byl stejný druhý symbol, stan se stal jejím majetkem. Později byla ovšem žena přiváděna do stanu ženichova.

Vlastně to nejsou svatby, ale obchody a rituály slouží k formálnímu předání majetku. V některých místech se dokonce konaly trhy s nevěstami. Nikdo si nikoho nevybíral. Plné uplatněné tržního prostředí s nabídkou a poptávkou zapříčinili, že muži brali na co měli peníze.

V Egyptě přetrvávají pozůstatky matriarchátu, v důsledku čehož je postavení žen velmi volné.Babylonské trhy na nevěsty, které vylíčil Herodot, a které existovaly u Hebrejců a Arabů. Herodot říká asi toto:

? Pokud běží o jejich zvyky, jest po mém soudu nejmoudřejší tento, jejž mají také, jak mi bylo vypravováno, také Enetští v Illirii: V každé obci dělo se ročně toto: Dívky, které byly dospělé, bylo všechno sebrati a všechny do jednoho houfu svésti. Kolem stál zástup mužův. Poté rozkázal vyvolávač jedné od druhé povstati a dal ji do dražby. Nejprve tu nejkrásnější, jakmile byla získána za mnoho peněz, vyvolal jinou, po ní nejkrásnější, ale všecky s podmínkou, že budou prodány. Ti Babyloňané, kteří byli bohatí a zde se chtěli oženiti, předstihovali se, aby dostali nejkrásnější, i lid prostý však, jemuž nešlo o krásu, dostal ošklivé dívky a ještě peníze k tomu. když pak vyvolavač prodal všecky hezké dívky bylo ošklivým povstati .... a tu vyvolal dívku, kdo by si ji vzal a nejméně chtěl, a byla přiřčena tomu, kdo by si ji vzal a nejméně požadoval. Peníze však pocházely od hezkých dívek, a tak krásky ošklivým pomohly k mužům. Nikdo nesměl vdáti dceru za toho, za koho by chtěl ... Bylo také lidem z jiných obcí dovoleno přijíti a koupiti.?

V Indii, po předávací formuli usedla nevěsta na bobek a ženich ji na hlavu položil věnec z trávy darbha, pak přijel vůz a polokruhový otvor jha, určeného pro krk volský, byl položen nevěstě na hlavu a pod ním byl zlatý peníz, Pak se nevěsta koupala - byly polita vodou - vstala a ženich ji zabalil do roucha a dal jí pás.

Ještě v souvislosti s Indií:

V Indii byla od pradávna zvláště vyvinuta sadistická forma lásky ve své mírné formě, při níž pracují zvláště zuby a nehty. Jizvy způsobené zarýváním nehtů a kousání do jistých částí těla, považovány byly v Indii vždy za něco zvláště krásného a dráždivého, a básníci je velmi velebili. Kamasutra obšírně a pedantsky popisuje druhy těchto zálib, jejich pravidla a jejich účinky a dodává :

?Není vhodnějšího prostředku, aby vášeň vzrůstala, než jest provádění oněch skutků, které konány jsou nehty a zuby.? A Suvarnanabha po výčtu pravidel míní, že ovšem za vášně nejvyšší není rozdílu mezi místy dovolenými a nedovolenými.

K osmi druhům milostných ran, zasazovaných nehty, od prostého štípnutí až k ?paví noze?, ?zaječímu skoku? a ?lotosovému listu? a k osmi druhům kousání náleží však i osm druhů úderů, z nichž některé, jako například ?klín? , ?nůžky? , ?jehla? a ?kleště? nepředstavovaly asi již nevinnou hříčku milostnou, nýbrž spíše násilnosti povahy spíše perverzní. I Vatsjajana připomíná případy, které končily smrtí.....

Zprávy z našeho území znějí docela mírumilovně:-)

U slovanské svatby docházelo k zásnubám podáním ruky. Po čepení nevěsty, které probíhalo při zavřených dveřích, oknech a hořící svíci, docházelo k obcházení krbu - ženich s nevěstou obešli 3x krb a při hořící straně se nevěsta klaněla nebo i líbala nohy krbu nebo stolu, to mělo symbolizovat nevěstino přijetí do ženichova rodu. Oblíbené bylo i přenášení nevěsty přes práh, které znamenalo nedotknutí se domácích duchů. Usednutí nevěsty na kožešinu mělo zvýšit její plodnost a nevěsta i ženich byli pohazováni rostlinnými plody - obilím. Klanění nevěsty, ustřižení jejích copů a zouvání ženicha nevěstou bylo projevem jejího poddanství.

V těchto krajinách patrně pro ženicha nemělo panenství až tak velký význam. Svatby se vyznačovaly značnou promiskuitou a místy to vypadá spíše na předchůdce dnešních swingers party. Otázkou je, do jaké míry to bylo pro nevěstu dobrovolné, či nikoliv.

?V Dalmacii a Slavonii svlékala nevěsta ženicha před první noc celého.? .......... ?Nevěsta podle přírodního nazírání, jak je dobře už známe, náležela všem, než přišla trvale do vlastnictví jednoho.?........ ?Celá svatební družina, a později alespoň družba, měli právo na soulož a nevěstou, než ji předali ženichovi. Na Ukrajině, když ženich byl slavnostně položen k nevěstě a nemohl z nějaké příčiny vykonat soulož, provedl zaň defloraci družba. Podobně tomu bylo i v Jugoslávii.. Na Černé Hoře spával ještě v nové době s nevěstou nejprve družba, prý ?počestně? , a tak bývalo i v Dalmacii a Polsku.?

Ale ani tady se ženy nevyhnuly alespoň symbolickému násilí : Převzato od turkotatarů bylo mrskání nevěsty nebo bití, na východě nahajkou, na jihu rukou.

Napadá mě,(s mírnou nadsázkou samozřejmě...) že by bylo hezké zpestření dnešních skanzenů, kdyby se do programu dostaly i na tyto svatební zvyky ;o). Vždyť kde jinde bychom dnes mohli vidět ono mrskání nevěsty, pokládání jha na krk ženy či trh s nevěstami. Na různých místech už řadu ročníků dochází k ukázkám například vedení poběhlic eventuelně turnajům o přízeň ženy, tak proč ne... A proto si přejme, aby se podobné výjevy objevovaly pro pobavení naše i jiných stále častěji.:-)

literatura:
Neumann, Stanislav Kostka: Dějiny ženy. Praha 1931. Nové doplněné vydání. Praha 1999


Správce serveru upozorňuje, že zde uveřejněná díla podléhají ochraně autorských práv ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. Všechna práva autorů vyhrazena. Neautorizované použití díla bez souhlasu jeho autorů se zakazuje.

Chcete na www.ds-life.cz také publikovat své články ? Přečtěte si návod  

 
Pritomni :
NEZNAMY_3225 
[ 28.3.2024 - 22:32 ]
info
profil
přátelé
auditka
chat
texty

Status: OK
                    Administrace : Statistika : Psat redakci : Psat teamu  
Engine pracoval: 0.061240196228027 sekund sec.
You are NOT robot. Download restrictions not apply Output processing : 0.052098989486694 sekund
Vystupni komprese: VYPNUTO Size: 45220 bytes