NOVINKY : Texty : Komentáře : Auditoria : Seriály : Click & Bound : Kalendárium                       Home   

Identita :
NEZNAMY_4945 
info : profil : má auditoria : známí
přítomní : všichni : uspat : logout


Spřátelené weby :



Wacovo doupě
www.eleferno.cz

Stránka Domi.D
Shop s BDSM pomůckami
Njalova noční říše
Dark Club
Klub antropomorfní kynologie. Domov pejsků a feneček v lidské podobě
Sluneční tvrz Petrůvka
Yelen plastification. Fetish foto a móda


Komentáře k :
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /srv/www.ds-life.cz/www/include/15.05.2003/procedury.php3 on line 964

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /srv/www.ds-life.cz/www/include/15.05.2003/procedury.php3 on line 967

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /srv/www.ds-life.cz/www/include/15.05.2003/procedury.php3 on line 968

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /srv/www.ds-life.cz/www/include/15.05.2003/procedury.php3 on line 969

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /srv/www.ds-life.cz/www/include/15.05.2003/procedury.php3 on line 970

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /srv/www.ds-life.cz/www/include/15.05.2003/procedury.php3 on line 972

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /srv/www.ds-life.cz/www/include/15.05.2003/procedury.php3 on line 974

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /srv/www.ds-life.cz/www/include/15.05.2003/procedury.php3 on line 975

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /srv/www.ds-life.cz/www/include/15.05.2003/procedury.php3 on line 976

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /srv/www.ds-life.cz/www/include/15.05.2003/procedury.php3 on line 977

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /srv/www.ds-life.cz/www/include/15.05.2003/procedury.php3 on line 978

Oficiální článek ( 7.9.2004 10:57:03 )
Dekadentní literatura
Přečetlo 3164 lidí celkem 3915 krát (zobrazit statistiku). Komentovalo 12 lidí 45 krát. Nové45 (zobrazit komentáře)
..aneb co Vám ve škole určitě neřekli
Vkladatel:Annemarie.Apeltauer ., Autori:Annemarie.Apeltauer , Spoluautori:Darksword  Témata : Mezilidské vztahy    Rubriky : Eseje a úvahy   

Zobraz článek         


(NEW) Harddy    [ 30.9.2004 - 23:56 ]      A tak to bude navždy...
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

Připomíná mi to onen povzdech Johna Lennona.."já tím textem opravdu myslel Lucii a oblohu s hvězdami...


(NEW) ikkyu    [ 14.9.2004 - 21:48 ]      
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

Ať měli ti básníci orientaci jakoukoliv, z těch ukázek se to poznat stejně nedá. Takovouhle manipulací by se dal najít sadomasochismus snad i v účetnictví.


(NEW) NTPT    [ 15.9.2004 - 15:29 ]      Re: ikkyu, [14.9.2004 - 21:48]
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

stačí se podívat, kolik nejlepšíchnejstatečnějčšíchsuperdominantů sjedinýmsprávnýmpohledemna bdsmadvacetiletoupraxistisiciděkovnymidopisy je právě účetními :o)


(NEW) Tanais    [ 15.9.2004 - 12:56 ]      Re: ikkyu, [14.9.2004 - 21:48]
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

:-)))))


(NEW) Blue    [ 9.9.2004 - 12:28 ]      
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

Zajímavá úvaha. Je mi celkem fuk, zda onen kritik má či nemá pravdu (protože pravda...hmm...každý nějakou má a nemá a stejně: the truth is out of there - většinou:-) )- a tak to nehodnotím. Spíš jsem se pousmála a zavzpomínala na to, jak mi bylo Máchy tak nějak líto či co, když jsem poprvé četla Máj:-)- přišel mi takový nějaký ´nešťastně rozhozený´(tedy - autor, ne dílo).
Díky autoři.


(NEW) Asdareel    [ 8.9.2004 - 09:42 ]      Ctirad a Šárka
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

Dívčí válka a zejména pasáže týkající se Šárčiny lsti, Ctiradova zajetí, spoutání a následného umučení patřily k mé oblíbené erotické četbě v útlém dětství, kdy jsem coby školák neměl jinak přístup k SM literatuře. Nevím, zda pan Jirásek zamýšlel tímto způsobem podněcovat fantazii školáků 1. stupně ZŠ :-)


(NEW) Tanais    [ 8.9.2004 - 17:35 ]      Re: Ctirad a Šárka
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

možné to je :-)


(NEW) Koldak    [ 8.9.2004 - 09:21 ]      mikrá poznámka
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

Aniž bych chtěl zasahovat do lítého boje dole o čistotu literatury a podobně (samozřejmě stojím na jedné straně válečného konfliktu:-)), chtěl bych poznamenat, že sadismus není pouze o dělání bolesti druhému, ale je to o dělání bolesti druhému za účelem vlastního sexuálního vzrušení či navození podobně libých pocitů.


(NEW) Liška    [ 7.9.2004 - 16:31 ]      No...
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

.. pod pojmem dekadentní literatura jsem si dodnes představovala něco jiného než Erbena a Máchu - bez ohledu na jejich sexuální preference. Autorům dík za jiný náhled, ale zůstanu u svého staromódního chápaní.


(NEW) Suiza    [ 7.9.2004 - 15:38 ]      
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

Ale o Máchovi to vím:-) A ne podle rozboru básně, ale podle rozboru jeho osobnosti zjedné knížky:-)


(NEW) Tanais    [ 7.9.2004 - 15:53 ]      Re: Suiza, [7.9.2004 - 15:38]
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

a to jo... tomu já zas celkem i věřím :-)


(NEW) Njal    [ 7.9.2004 - 15:08 ]      Jeste ze ja jsem literarni barbar a neznalec,
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

tak nemam nazor a nejsem puzen sem cokoliv krom tohoto spokojeneho povzechu napsat :-]


(NEW) Medved    [ 7.9.2004 - 14:18 ]      
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

No, vážení - já v tom teda žádný sadismus nevidím. Tak su buď slepej, nebo tam nic není, nebo jenom možná nedosahuji potřebné míry paranoi, abych už viděl spřízněnost ve všem. Hledat v takovýhle dílech sadismus mi připadá asi jako titěrná práce bývalého starého dobrého ÚTI (Úřad pro tisk a informace - cenzura zřízená v roce 1968). Ti taky všude hledali nějaké potenciálně možné výklady, narážky, dvojsmysly a skrytá poselství. To by se jeden divil, co všechno oni v čem dokázali najít. Tohle mi připadá úplně stejné - alespoň podle stejné metodiky.


(NEW) Tanais    [ 7.9.2004 - 15:15 ]      Re: Medved, [7.9.2004 - 14:18]
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

... nehledě na to, že vzpomeneme-li si na svatební košili či na vodníka, musíme jednoznačně usoudit, že básník je k tomu vrah a nekroman ;-)))


(NEW) NTPT    [ 7.9.2004 - 15:26 ]      Re: Re: Medved, [7.9.2004 - 14:18]
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

A Bratři Grimmové pedofilní sadisté kteří se ukájeli při pocitu, že se děti u jejich pohádek klepou strachem :-/)


(NEW) NTPT    [ 7.9.2004 - 14:27 ]      Re: Medved, [7.9.2004 - 14:18]
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

..největší for na UTI je ten, že ta pravá poselství nikdy nebyla nalezena .o)


(NEW) Medved    [ 7.9.2004 - 16:17 ]      Re: Re: Medved, [7.9.2004 - 14:18]
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

Zase bych je tak nepodceňoval, našli toho dost - občas jim sice něco uteklo, ale zato odstranili obrovské množství neškodného, v čem nikdo nic nehledal a v čem něco našli jenom oni :-)))

sice je to silně offtopic, ale neodpustím si jednu věc, která utekla a při které sem se skvěle nasmál. Někdy v sedma, osmaosmdesátým (cca) probíhala v Polsku vlna stávek a nepokojů pod praporem Solydarity. Jednou z akcí byla stávka v závodě Ursus -jak symbolické, že:-), o které pravidelně referovaly stanice jako Svobodná Evropa a Hlas Ameriky, ale o které se v našich médiích tvrdilo, že se žádná nekoná. Informaci o tom, že stávka v závodě Ursus byla ukončena, už ale naše média pustit mohla. Jak krásný příklad toho, jak skončilo něco, co se vlastně nekonalo :-)))


(NEW) NTPT    [ 7.9.2004 - 16:21 ]      Re: Re: Re: Medved, [7.9.2004 - 14:18]
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

ano, po černobylu žádná radioaktivita, žádná radioaktivita, radioaktivita výrazně poklesla


(NEW) Medved    [ 7.9.2004 - 16:37 ]      Re: Re: Re: Re: Medved, [7.9.2004 - 14:18]
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

Jasně, jenom pozitivní informace :-)))


(NEW) Tanais    [ 7.9.2004 - 12:39 ]      ... Annemarie... Darku
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

... to si neberte osobně :-) To není nic proti Vám ani proti Vašemu článku... mně vytočil ten idiot Thomas :-)


(NEW) Darksword    [ 9.9.2004 - 01:07 ]      Re: ... Annemarie... Darku
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

Tanais, to je v poradku, alespon z me strany, ale neda mi to, abych si nerypnul, ze presne tuhle reakci jsem cekal :-))) a kdyz jsme u toho Thomase, on by zase nemusel souhlasit s Tebou :-)


(NEW) Tanais    [ 9.9.2004 - 17:36 ]      Re: Re: ... Annemarie... Darku
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

No alespoň jsem tě nezklamala :-)))


(NEW) Darksword    [ 9.9.2004 - 20:26 ]      Re: Re: Re: ... Annemarie... Darku
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

Jojo clovek ma rad sve konstanty:-))) a to ty ses:-)


(NEW) Tanais    [ 7.9.2004 - 12:38 ]      
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

... přečetla jsem si to ještě jednou... abych věděla, zda jsem se prostě jen zbytečně nenadzvedla ze židle... ech... ale fakt jsou to kraviny vytržené z kontextu nedbající nic na skutečnost, z čeho Erben vychází... bože můj... tohle je blábol nejvyššího kalibru :-( Kde je historický kontext? A kde jsou souvislosti tehdejší moderní literatury? A kde je zohledněna skutečnost, že se jedná o balady??? Copak lze vytrhnout jednu sloku a na symbolu panny dokazovat, že autor je sadista? ;-)))) Než tyhle nesmysly... zajděte raději do knihovny, půjčte si Kainara, Bukowskyho, Hrušku, Hraběte, Hrubína, Ortena, Villona, Seiferta, Rilkeho a já nevím koho ještě, sedněte si... a čtěte :-) Bude to k většímu užitku :-)


(NEW) NTPT    [ 7.9.2004 - 12:54 ]      Re: Tanais, [7.9.2004 - 12:38]
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

mno, nevím, i když se podívám ve svých školních znalostech dál, tak bych některé třeba Erbenovy balady, byt vytržené z kontextu zařadil dnes spíše do žánru béčkového hororu až trilleru (Alá texasský masakr motorovou pilou - viz třeba zlatý kolovrat... ), jen ne do umělecké literatury.

Připustíme li , že Erben tohle nepsal pro obživu (nedoť pro obživu se dá napsat lecjaká píčovina ) ale z pohnutek ryze vnitřních, musíme se nad některými věcmi trochu pozastavit.I třeba nad tím, že vtělení básníkova "já" (včetně toho temnějšího) do díla je běžnou součástí tvůrčího procesu. Mimochodem, je to vidět i u tvojí tvorby a tvé poezie, která informovanému čtenáři hodně řekne (dobrá, napoví) o tvém vnitřním životě a o tvé submisivitě. I na Ds-life i na písmáku by se daly najít příkldy Tvých děl, kde je vyjádřená extrémní ženskost až ze submisivní pozice (jak by asi řekl nějaký literární kritik... )


(NEW) Tanais    [ 7.9.2004 - 13:33 ]      Re: Re: Tanais, [7.9.2004 - 12:38]
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

No... já nehájím Kytici jako takovou. Nejde o kytici.. jde o přístup.

Ad má díla. Mé básně jsou stylizace a promyšlená konstrukce :-) Odhlédni od věci, které jsou tady... neboť to, co je zveřejněno tady, je spíše o emocích, nikoli o literatuře (!), tedy alespoň v tom, jak ji vnímám já. Jde o to, že pokud člověk umí psát, je schopen použít prostředky tak, aby dosáhl kýženého efektu... a to se mi u mé poezie, jak vidím i z Tvé reakce, daří :-) Nicméně - mé věci zde a ani pod mým nickem na Písmáku nebyly dobrým příkladem, neboť to není souborné literární dílo. Tudíž - opět vytržené z kontextu... nehledě na to, že Tvé postřehy jen dokazují, že lze čtenáře velmi dobře... zmást :-) Děkuji Ti tedy za názorný příklad :-)


(NEW) NTPT    [ 7.9.2004 - 13:46 ]      Re: Re: Re: Tanais, [7.9.2004 - 12:38]
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

Zmást ? Nebo.... si něco sama sobě nepřiznat ? Mimochodem, jakou má cenu poezie, když není upřímná, je počítána na efekt a místo o výpovědi o duši poetově, jeho pohledu na svět (nebo alespoň o jeho momentálních náladách a pocitech) je jen sled seskládaných slov a "použitých prostředků" k dosažení "cíleného efektu" ?

Sorry, že to musím říci natvrdo: Buďto jsi právě napsala, že tvá poezie není upřímná - nebo před něčím v sobě samé uhýbáš.

PS: Onen Thomas se určitě choval k tématu jako slon v porcelánu (souhlasím), nicméně je třeba se zamyslet, jestli i na tomto šprochu...


(NEW) Tanais    [ 7.9.2004 - 15:19 ]      Re: Re: Re: Re: Tanais, [7.9.2004 - 12:38]
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

a pak... "já" v umění (tedy ich-forma) nemusí ve skutečnosti přeci znamenat "já", tedy mou osobu... nebo to je taky lež? :-) S uměním... je to těžké... a s poezií ještě těžší... poezie je jedním z nejtěžších žánrů. A možná proto jsou vždy lidé tak překvapení, že ačkoli autor svými verši pohltí, nemusí to ještě znamenat, že píše o sobě... ale to NENÍ lež :-) Opravdu, věř mi, není :-) Tak... a teď už mlčím. Dost bylo slov :-)


(NEW) NTPT    [ 7.9.2004 - 15:28 ]      Re: Re: Re: Re: Re: Tanais, [7.9.2004 - 12:38]
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

Ael vůbec nejde jestli píšeš "já" nebo "on" nebo jestli je forma "tamtenzelenýchlupatýmimozemštanstykadly". jde o to, jestli co píšeš reflektuje tvoje já (pak smekám) a nebo je to jen na efekt vypočítaná snůška slov, která vnitřím světem autorky NENI NIKTERAK podepřena... Už rozumíš ?


(NEW) Tanais    [ 7.9.2004 - 16:00 ]      Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tanais, [7.9.2004 - 12:38]
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

... jééé... ale víš, co jsi mi připomněl? Byla jsem na Bítově... a byl tam Kuběna... a celý Petrov :-)

"která vnitřím světem autorky NENI NIKTERAK podepřena... " :-))) - to je... hmm... :-))) Hezká formulace :-) Ale... hovoří o tom, že jsi mě vůbec nepochopil :-) Jenomže... nemůžeš porozumět někomu, kdo skočil padákem... nebo kdo se potápěl.. nemůžeš chápat všechny aspekty... je to jen teorie, pokud to neuděláš sám :-) Můžeš znát všechny fyzikální zákony... a tak... ale tu zkušenost... můžeš převzít jen z části :-) A dost už.. já vážně končím :-))) Jinak se budu za tím monitorem usmívat ještě víc a šéfce to bude nápadný :-)


(NEW) Tanais    [ 7.9.2004 - 15:56 ]      Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tanais, [7.9.2004 - 12:38]
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

věř nebo nevěř... rozumím... ale taky to mám podepřeno mnohaletou zkušeností :-)


(NEW) NTPT    [ 7.9.2004 - 16:25 ]      Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tanais, [7.9.2004 - 12:38]
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

mno, raději toho nechám neb bych musel být jedovat. Jen se zmůžu na poznámku: Myslím si že v řadě věcí nemáš pravdu.


(NEW) Tanais    [ 7.9.2004 - 17:18 ]      Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tanais, [7.9.2004 - 12:38]
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

A to já zas vím, že si to myslíš ;-) A taky vím, že to máš fuk :-) To je asi jako s tou amerikou... a tak :-) Ale chápu Tvůj přístup. Rozumím, jak to myslíš. A vlastně ani moc nevadí, že se trochu pleteš. To je zas můj pohled :-) Nicméně - ruka na usmířenou :-)


(NEW) Tanais    [ 7.9.2004 - 15:11 ]      Re: Re: Re: Re: Tanais, [7.9.2004 - 12:38]
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

Má poezie je poezií :-) Upřímnost lze hledat i v konstrukci :-) I ve stylizaci :-) Když někdo píše o vraždách ještě neznamená, že je vrah... nebo ano?... A tak je to v umění se vším. Vždy to tak bylo a vždy to tak bude. Demaskovat skutečnou hlubinu umělce (básníka, malíře, sochaře) a prohlásit, že víš, jaký je, pokud si prohlédneš jeho dílo, je věcí vskutku troufalou, pokud jeho dílo neznáš dokonale, čili i vývoj v díle apod. Sama sobě nepřiznat? :-))) Ale entí... :-) Dílo není zpověď :-) Nebo nemusí být zpovědí :-) A já se ve svých básních... příliš světu nezpovídám :-) Hledám... jiné osudy a jiné příběhy... To je teď pro mě zajímavé.


(NEW) NTPT    [ 7.9.2004 - 15:25 ]      Re: Re: Re: Re: Re: Tanais, [7.9.2004 - 12:38]
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

ještěš jsem nečetl poezii o vraždách :-/) .

Konstrukce je forma, řemeslná dokonalost, stylizace je prostředek. V tom imho nenajdeš upřímnost. Hodnotit upřímnost podle konstrukce a stylizace mi příjde stejně uhzená jako hodnotit charakter člověka a především jeho vnitřní svět podle toho jak zatlouká hřebík (to je ta řemeslná zručnost konstrukce) a podle toho, jak má vyleštěné kladivo jaké světové značky (to je ten prostředek - stylizace ). Stejnu formou a stylizací by jsi mohla napsat i reklamní slogan na coaca-colu nebo Vizírátemyzíráme.

Jinak, odvedení pozornosti na typ literatury kde je důležitost síly autorovy fabulace větší, než jeho vnitřni svět (laciné detektivky) je docela mistrný tah :o)

Dílo (apropo zůstanme u poezie) skutečně nemusí být "zpovědí", ale mělo by upřímně odrážet autorovy myslenky, jinak se z něj stane komerční škvrk nebo výplod grafomana, který nepíše z vnitřních pohnutek ale pro samotný akt psaní (jako vyjádření své potlačené sexuality, aneb Freude freude dycky na te deude :o) )


(NEW) Liška    [ 7.9.2004 - 16:33 ]      Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tanais, [7.9.2004 - 12:38]
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

Prosím tě, a jak poznáš, jestli dílo upřímně odráží autorovy myšlenky a jaké že meyšlnky to jsou?


(NEW) NTPT    [ 7.9.2004 - 16:40 ]      Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tanais, [7.9.2004 - 12:38]
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

Nepoznám. upřímně, jsme optimista alespon v tomhle, že autor píše ze sebe, z vnitřních pohnutek a ne kvůli "dukátům a slávě". Zbytek je na svědomí autora.


(NEW) Liška    [ 7.9.2004 - 17:46 ]      Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tanais, [7.9.2004 - 12:38]
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

Autor může psát ze sebe, ze svých vnitřích pohnutek atd. - a stejně v tom jeho duši nepoznáš, respektive poznáš ji pouze tak, jak se skrze jeho dílo zrcadlí v tobě.


(NEW) Tanais    [ 7.9.2004 - 15:55 ]      Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tanais, [7.9.2004 - 12:38]
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

To máš fuk, entí ;-) Někdo to prostě dělá a někdo vo tom mluví :-) A báseń... stejně nejvíc chápe autor sám :-) Chtěj nechtěj :-) Nevím proč... ale vzpomněla jsem si teď na Schikanedera...


(NEW) NTPT    [ 7.9.2004 - 16:41 ]      Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tanais, [7.9.2004 - 12:38]
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

A báseń... stejně nejvíc chápe autor sám

tím mi jen potvrzuješ, že báseń jest odrazem duše básníka...


(NEW) NTPT    [ 7.9.2004 - 13:01 ]      Re: Re: Tanais, [7.9.2004 - 12:38]
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

...a samozřejmě, pomíjejí jakýkoliv historický kontext i souvislosti v současné světové či moderní literatuře (pokut mohu posoudit)


(NEW) Tanais    [ 7.9.2004 - 12:28 ]      Se vší úctou...
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

... k autorům článku, tohle je fakt volovina... :-) Citované úryvky... tahají za uši, pokud opravdu bereme zřežel na to, jak je vysvětluje pan Thomas. Tím neříkám, že Erben či Hlaváček nemohli mít v posteli rádi ty a ty věci... ale přátelé, nedémonizujme proboha!

Sexuální podtext lze najít i v novinových článcích. Vždy můžete všechno ohnout ke svým potřebám. Opravdu je to možné vždy. A pan Thomas.. prostě jen našel téma, kterým na sebe upoutá pozornost... A proč to říkám? Těch 11 let, co píšu... mě už hodně naučilo o tom, co je to poezie... nevím všechno. Ale vím dost na to, abych mohla prohlásit, že pan Thomas není... zrovna... dobrým kritikem. Báseň je VŽDY stylizace. A s tímto faktem se leckdo neumí srovnat...


(NEW) Koldak    [ 8.9.2004 - 09:23 ]      Re: Se vší úctou...
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

Za mlada jsme měli jakési neformální sdružení, říkali jsme mu "Klub teoretiků", které si kladlo za cíl všechno překroutit do sexuálního kontextu. Koneckonců, je všeobecně známá ona hra s novinovými titulky


(NEW) Suiza    [ 7.9.2004 - 11:38 ]      
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

Hm, Z Erbena to čiší, nejspíš byl taky úchyl. Ale o Máchovi se to obecně traduje. Vždyť ke své Máry se choval jako dnešní dominanti. Nejen, že byl hrubý a ponižoval ji, ale také s ní manipuloval (neznáme sice pravé důvody), ale projevy jsou dány....je však také docela možné, že takovéhle jednání bylo v minulé době zcela v pořádku. Otázkou je u koho všeho bylo v pořádku....

Jinak díky za velmi zajímavé literární rozbory z jiného úhlu pohledu.


(NEW) Liška    [ 7.9.2004 - 16:32 ]      Re: Suiza, [7.9.2004 - 11:38]
info
profil
texty

přátelé
auditka
chat

Máchova přítelkyně se jmenovala Lori. Lori Šonská. :-)


Váš názor :

Vyhledem k tomu, že jste momentálně přihlášeni jako anonymní uživatel, MUSÍTE zadat některé další údaje, jinka Vaše názory NEBUDOU uloženy.

Nick :
E-mail :
www stránky : http://
    NEZNAMY_4945      
 Nadpis :               
info
profil
přátelé
auditka
chat
texty

Toolbox:
  Filtr:     


 

Pritomni :
NEZNAMY_4945 
[ 29.3.2024 - 01:09 ]
info
profil
přátelé
auditka
chat
texty

Status: OK
                    Administrace : Statistika : Psat redakci : Psat teamu  
Engine pracoval: 0.054663896560669 sekund sec.
You are NOT robot. Download restrictions not apply Output processing : 0.05036997795105 sekund
Vystupni komprese: VYPNUTO Size: 138873 bytes