ABSTRAKT:Často zde i jinde bývají diskutovány toky energií v BDSM vztazích. Často se mluví o směně energie za moc, mnohdy i o vykořisťování a podobně. Tento článek je netradičním pohledem do energetické dynamiky (nejen BDSM) vztahů a domnívám se že pro lidi uvažující o podstatách věcí a toužících po sebepoznání, je i velmi přínosný.
Vzpomínám si na klasické horory s upíry v černém, na jejich oběti zakrývající stopy hrůzy ve tváři, ale nikdy mě nenapadlo, že by tyto pohádky mohly mít reálný podklad. Uvědomila jsem si to až v okamžiku, kdy jsem v knihovně úplnou náhodou narazila na malou knížku Nekalé vztahy od Barbary E. Hort. Po přečtení jsem napsala následující text, který je snad trochu rozsáhlým výtahem výše zmiňované knihy.
Upír v nás je šelma, krvelačná bestie toužící po vlastním přežití a používající všech možných lidských ctností a převleků. Nemá srdce, nemá duši a bloudí světem, aby ukojila svůj hlad, hlad po životě. A kdo nemá štěstí, stane se stejným upírem.
Dracula, nejznámější z rodiny literárních upírů, vznikl před pouhými 100 lety na základě postavy panovníka, který skutečně žil, a to před necelými 600 lety. Je to krátký čas narozdíl od toho, že Asyřané popsali postavu ekimmu (také upíra) před více než 3000 lety.
Archetypální energie se může aktivovat jak u jednotlivce tak u skupiny, je-li aktivován ve skupinové kolektivní psychice, projeví se jako energie v bájích a pověstech. To naznačuje, že existence upíra tu s námi byla vždy a všude.
Podstata psychického upíra odpovídá žralokovi z filmu Čelisti. Upír stejně jako žralok je dravec nevnímající duši oběti neslyšící její volání. Je to dravec, jehož duše zdivočela hladem, zároveň touží po lásce a bojí se smrti, pohrdá svými oběťmi.
Psychického upíra zpravidla rozpoznáme teprve tehdy, co od nás odkráčel nasycen naší vlastní energií.
Poznáme to podle těchto příznaků:
- Za prvé máme pocit vlastní nedostatečnosti a méněcennosti, protože upír nám odsál trochu síly, díky níž jsme byli schopni vnímat vlastní krásu, nadání a cenu.
- Toužíme po opětovném dočerpání ? máme hlad a chceme mít víc (chtít víc je zde myšleno jako bezuzdný hlad po čemkoliv). Cítíme se být hnáni k tomu, abychom konzumovali zboží, zážitky a lidi.
Jak se můžeme v psychického upíra sami proměnit? Tak, že v průběhu života hledáme lásku a při jejím nedostatku se obáváme, že citově zahyneme, a tak hledáme záchranné lano, jímž je moc a vykořisťování.
? Rozdíl mezi láskou a vykořisťováním je často obtížně rozpoznatelný, a je tudíž pochopitelné, že můžeme být snadno oklamáni a začneme vyhledávat moc, jež nás vykořisťuje, když jsme nenalezli plodnou sílu lásky. ? Většina lidí se uchyluje k vykořisťování pouze v situacích, kdy jsou konfrontováni s nemilováním a nedostatkem lásky. ? Dynamická hnací síla dvojice strach/pohrdání je nakažlivá; šíří se jako nemoc všemi kulturami a generacemi. Kdokoliv se začne zoufale bránit proti bolesti a zoufalství, vyplývajícími z nemilovnosti ( to je každá osoba, u níž byl aktivován upírský archetyp ), stane se s největší pravděpodobností bezcitným a chladným.?
Ne všechny oběti upíra se stávají samy upíry. Druhý exemplář je revenant - ten, který se vrací. Upír ho udržuje v tomto stavu a revenant je jeho sluhou, je podobný upíru a podporuje ho.
Proč tedy dovolujeme upírovi aby nás zraňoval? Upír útočí v noci, protože nejvnímavější vůči psychickým upírům jsme tehdy, když je naše vědomí vypnuto. Podle mýtu k sobě musíme upíra pozvat, jinak řečeno musíme s ním začít spolupracovat a děláme to dobrovolně.
Proč?:
Upír k nám proklouzává za noci ? tehdy jsme nejzranitelnější, jedná se o temnou noc naší duše. Upír k nám přistupuje s náhražkou nesmrtelné, věčné lásky a my mu za to dáváme, vřelost, náklonnost a lásku, kterou tak potřebuje. Jsme tedy jen zoufající duše.
Upír je mistrem převleků, a proto ho vpouštíme třeba jenom ze zdvořilosti, ze soucitu a pokládáme ho za jednoho z nás.
? První upírské archetypy, a nimiž se setkáváme, jsou pravděpodobně aktivní už psychikách našich rodičů. Později se v životě střetáváme s těmito energiemi znovu v lidech, kteří se v psychické rovině nejvíce podobají našim rodičům.?
Upír je archetyp a tedy jen jedna z mnoha forem energie, je u většiny lidí aktivní pouze v určitých situacích a s určitými lidmi. Může být aktivován i deaktivován. To, že se upíři v bájích nemohou spatřit v zrcadle značí, že si osoba a aktivovanou upíří energií není své změny vědoma. ? Upírská ?láska? je obvykle založena na podmíněném souhlasu, který maskuje její vykořisťovatelskou morálku. Představme si rodiče, kteří nás milují pouze tehdy, jsme-li čistí, poslušní nebo šikovní.?
Mužští upíři a ženské oběti
Předem bych chtěla uvést na správnou míru označení ?mužský/ženský? upír a ?mužská/ženská? oběť. Toto označení nemá nic společného se skutečným pohlavím osob.
Mužští upíři vystupují pod pláštěm nepřemožitelnosti a dominance, zatímco ženští upíři pod závojem bezbrannosti a submisivity.
Typickým mužským upírem je Dracula a H. Lecter z filmu Mlčení jehňátek. H. Lecter je moderním ztělesněním Draculy a vyznačuje se nadlidskou mocí, sexuálním magnetismem a kočičím půvabem. A. Hopkins se stal sexuálním symbolem, protože milujeme ohromující moc upírského dominátora. To je také důvod, proč komerčně úspěšné verze Dracula byly pouze ty, kde Dracula je ztvárněn jako fyzicky přitažlivý muž.
Clarice hledá u Lectera jméno vraha a start svojí kariéry, Jonathan u Draculy to samé, tedy úspěch v práci a Mína nevědomky transcendentální spojení. Draculovský upír nabízí ochranu, svoji nesmrtelnou sílu. ?To ve skutečnosti slibuje Dracula Míně jako záruku manželského svazku a totéž Lecter slibuje Clarice, když jí zaručuje milost.? (Clarice je jediná, které se Lecter dotknul a nezabil.).
Clarice se snaží si neustále uvědomovat Lecterův nebezpečný potenciál, zatímco Mína málem prohrává svůj život. Dracula i Lecter jsou charismatičtí upíři, jsou extrémně nebezpeční, ale přesto se staly sexuálními symboly. Každá z fanynek totiž předpokládá, že po střetnutím s někým takovým se jí podaří ho obrátit od dravosti a přivést ho na cestu lásky. ? Charismatický vampyrismus je v činnosti tehdy, jestliže vedoucí nebo učitel považuje sebe samého za zdroj moudrosti, pravdy nebo božskosti, které nejsou přímo dostupné ostatním smrtelníkům.?
Charismatičtí upíři nejsou jediní, se kterými se můžeme setkat, tuctoví upíři sice nedosahují síly charismatických upírů, ale mohou docela úspěšně kořistit na ostatních. Jejich příkladem mohou být dr. Frederick Chilton v Mlčení jehňátek a dr. John Seward v Draculovi. Je to průměrný mužský upír a nemůže soupeřit s Draculou nebo Lecterem, proto se musí spokojit s jakoukoliv kořistí, ta bývá zpravidla méně zmocněna než oni sami. Seward touží po Lucy, která má v důsledku patriarchální společnosti méně moci než on sám, ale ta ho odmítá, stejně jako Clarice hledá útočiště u svého šéfa FBI před Chiltonem.
To naznačuje další prostředek, jak zničit upíra ? nechat ho zemřít hladem. ?Tuctoví upíři typu Chiltona a Sewarda jsou přisluhovači dějin, kořistí na každém koho si jen mohou podmanit ? a to jsou obvykle ti, kteří stojí na nejnižších příčkách společenského žebříčku.? Noří své tesáky v případě Chiltona do Lectera a v případě Sewarda do Renfielda.
Upíři existují i mezi lidmi na nejnižších příčkách společenského žebříčku. Jedná se o J. Gumba (Mlčení jehňátek) a R. M. Renfielda (Dracula). ?Ačkoliv se převelice obáváme ušlápnutých upírů, jako jsou Gumb a Renfield, právě ti se dají nejobtížněji odhalit. Protože je ušlápnutý upír tak zoufale upírský, musí svůj vampyrismus skrývat do okamžiku útoku.? Způsob, jak se zachránit ze spárů ušlápnutého upíra, je v mýtech popisován, jako zabití upíra dřevěným kůlem, který má protkát jeho srdce. V Draculovi je to Mínin soucit s Renfieldem, což ji pomůže odhalit plány samotného Draculy a v Mlčení jehňátek je to Gumbův pudlík, kterého si vezme jeho zatím živá oběť za rukojmího.
Daleko nebezpečnější než všechny výše popsané typy upíry jsou noblesní upíři skrývající se pod plášť udatnosti, mravní integrity a společenského postavení. Jedná se o šéfa FBI J. Crawforda a dr. A. Helsinga. Crawford využívá Clarice ke svým vlastním záměrům a stále znovu ji posílá do nebezpečí k Lecterovi a nakonec je to právě on, kdo ji posílá i ke Gumbovi. Stejně tak zachází s Mínou Van Helsing. Elsina.
Vampyrismus se objevuje i ve vztahu otce a dcery. ? Mína a Clarice se pouštějí do boje jako hodné holčičky, bolestně toužící vydobýt si lásku kralujícího otce, ?? Nejprve se upírský otec sytí na své matce, pak ženě a posléze dceři. Příkladem takového vztahu může být bohyně Athéna, dcera bez matky (vyskočila svému otci z hlavy). ?Přikáže ? li Zeus, Athéna se podrobí, čímž si zasluhuje otcovu chválu, přestože při ní musí často obětovat pravdu své ženské duše.
?Ve svých nejhorších okamžicích se může žena ? Athéna ? zvrhnout v nemilosrdnou harpyji a v průběhu svého zajetí v patriarchalizmu často shledává, že její průzračnost a racionální založení dobře posloužily jejímu otci, jenže ke škodě jejímu ženskému srdci.
Dalším příkladem se jeví být bohyně Afrodité, zrozené z mořské pěny. I ona věří, že má být dcerou bez matky svému nebeskému otci. ? V nejhorším případě se Afrodité stává sexuální přisluhovačkou patriarchalizmu svého otce, ? . Afrodité slouží sexuální patriarchalizmu stejně jako svým vlastním tělesným chtíčům, což ji vynáší pochvalný souhlas mužských bohů, i když při tom musí obětovat svou ženskou důstojnost.? Žena ? Afrodité se vzdá po letech vlastní nezávislosti a sexuálně slouží otci (ztělesněného jejím manželem).
Ženští upíři a ženské oběti
Jedná se o upíra asijské tradice, jehož zbraní je sladká bezbrannost a je stejně úspěšný jako draculovský plášť noci. ?Ženský upír je vám v patách tehdy, kdykoliv se cítíte být zavázáni bezmocnému zoufalému odloženci, který vám slibuje láskyplný vděk výměnou za vaši životní sílu ? trpícímu nalezenci, který by vám měl za zlé, kdybyste mu nevyhověl.?
Ženským upírem je zlá královna ze Sněhurky. Ať už je upír jakkoli přestrojen, vždy slibuje lásku za prostý akt usmíření. Chce moc, a to na účet toho druhého. Upírem je také historická postava Alžběty Báthoryové. Kultura, ve které žila, jí dovolila obětovat stovky nevinných žen, které jen nebyly mocnější než ona.
? Krásná dáma, jež po smrti své nenápadné dcery jakoby odumřela, může být metaforickou následovnicí Alžběty,??
Ženský upír si svoji kořist hlídá, ovládá ji pocity viny a odvádí tolik životní energie, kolik jen možné, aniž by ji zničil. Křehkost tohoto píra je jen pouhým zdáním. Pro ženského upíra jsme schopni krvácet, i když už jsme už od něj odděleni, třeba i smrtí. Tito upíři se snaží navozením pocitů viny získat soucit a vnucují svým obětem snový fantazijní svět, oběti nežijí své sny, neuvádí je v život, ale pouze jenom sní.
Ženský upír umí převlékat svoje masky tak rychle, že si toho ani nepovšimneme. Nejefektivnějším převlekem je však maska upír - oběť, která se jeví jako příklad starostlivosti a dobré vůle. ?Deaktivace cukrujícího upíra vyžaduje z naší strany rázné usvědčení, jako to učinila Sněhurka na konci příběhu,... .?
Tento upír se ve svých obětech snaží udusit jakoukoliv mužskou energii včetně její vlastní maskulinity, nejvíc patrné v upírském duelu dcera - matka. Upírská osobnost si o sobě myslí toto: ?Já přestávám existovat, když můj miláček je pryč.? Používá tak taktiky trpitelství a podmíněné vděčnosti.
Jak dochází k deaktivaci tohoto upíra? Všichni máme možnost zakoušet pozitivní velké ženství, a to kdykoliv, když se cítíme úplně přijati a v bezpečí. Potom, když jsme v náruči Velkého ženství, jsou techniky Ženského upíra neúspěšné. V příběhu o Sněhurce vidíme druhý způsob boje proti ženským upírům. Sněhurku opakovaně zachraňují trpaslíci - symboly tvořivosti, s jejichž tvůrčí energií se spojujeme tehdy, když:
?prezentujeme naše vnitřní vize ve vnější realitě?
?neseme naše sny do života nezávisle na očekáváních a soudech jiných lidí? - tím odhalujeme naši vnitřní cestu
Účinnou zbraní je také aktivace archetypu sakrální prostitutky (funguje i jako ochrana před draculovským upírem). ?Sakrální prostituce posvěcuje velkolepé, smrtelné tělo, do něhož se inkarnují naše duše, zatímco psychický upír má pro tělo jen pohrdání, ... . Kdykoliv začneme pohrdat tělem včetně našeho vlastního, podřizujeme se psychickému upíru. ... Je ve vlastním zájmu ženských obětí být v úzkém spojení s jejich proaktivními mužskými energiemi, aby mohli zničit své ženské upíry.?
Ženští upíři a mužské oběti
Toto je případ rytíře, který vždy a ochotně přispěchá bezmocné a zranitelné duši na pomoc a bojuje, i když už je se svými vlastními silami v koncích. Ukažme si tento případ na králi Oidipovi. Upírem je tu královna Iokasté a obětí sám Oidipus. Skutečná Iokasté překonala zanedbávání a zneužívání v dětství a byla silná, dokázala se dostat nahoru, kde byla obdivována a vydobyla si prestiž. To jí ale nestačilo, a tak hledala krále, který by ji obdivoval a chránil - partnera, kterého by mohla bezpečně řídit. A myslela, že ho našla v králi Láiovi, ale spletla se, král nebyl typ ochránce - nebyl schopen bránit ani sám sebe před světem. Iokasté si uvědomila, že je sice drahocenný, ale schnoucí motýl. Po králově smrti se objevil muž - jí hodný - a ona jej po svatbě začala ovládat, přizpůsobovat si ho a nazývala to láskou.
Zastavme se u verze matka - syn upířího duelu. Jedná se o stín archetypu marky (Zlá matka), jehož energie se projeví, když Iokasté spoutá své narozené dítě (Oidipa) a pošle ho na smrt. Tím sleduje dva cíle.:záchrana muže, který má být podle věštby zabit vlastním synem a záchrana svého postavení královny
Druhé setkání Oidipa se Zlou matkou má formu boje se Sfinx, kterou ale porazí. Nicméně není připraven na střet s Iokasté a jejím temným ženstvím. Ta potřebuje rytíře, aby bylo zajištěno její bezpečí a status. Oidipus je do jejích sítí přitahován zbožňováním (královnou a thébským lidem) a příslibem sexuálního ukojení - to je úskok upíra (moc, zbožňování a transcendentální sex).
Na počátku je vždy šťastný muž zachraňující tklivou slečnu, pak následuje série zachraňování a obraz mučednictví upíra.
Podstata ženského upíra spočívá v klamavé křehkosti se kterou vábí do spleti hrdinství a pocitů viny. Obrazně si to můžeme představit jako pavučinu s pavoukem - Zlou matkou.
Upíra lze přemoci nastavením zrcadla - v Oidipově příběhu je to dozvědění se celé pravdy o jeho původu a zločinech, které v důsledku kletby spáchal.(Iokasté věděla pravdu dřív, ale nechtěla přijít o svůj upíří zdroj síly). ?My, rytíři, sloužíme našim milovaným a zbožňujeme je a ony nám věnují uznání a ocenění. Cítíme, že naše existence je takto ospravedlněna a zušlechtěna, dokonce, i když nás naše milovaná využívá k tomu, aby nasytila svůj upírský hlad.? Ženský upír si žádá, aby rytíř byl rytířem po celý život za všech okolností. ?Když se však osoba sloužící jako rytíř pokusí projevit jinou stránku své osobnosti, vybuchne upír pohrdáním a vztekem.? A ženský upír není omezen na ženské pohlaví, stejně tak dobře se může skrývat v mužském těle.
Mužský upír a mužská oběť
V knize Obraz Doriana Graye je upírem lord Henry a jeho obětí Dorian. Lord Henry je nenasytný, a když mu přestane chutnat bohatství, sex a sláva, obrací se k novým výzvám - zkažení Doriana Graye, který je vlastně jeho psychickou potravou. Cítí se být povolán k tomu, aby z Doriana udělal rovněž upíra - Draculu. Dorian hledá milovaného otce a nachází pouze upíra. ?Mladší muž se blaženě vyhřívá v paprscích přijetí svým mocným rádcem, zatímco rádce vychutnává mnoha složitými způsoby mužnou sílu svého studenta.? ?Upírské dítko se vrhne na upírského rodiče, jakmile pocítí, že může bezpečně nabýt vrchu.?
?...využití energie jiné osoby pro náš vlastní prospěch způsobem, jakým to prováděl Dorian Gray, není vždy upírské. všichni potřebujeme cítit formu energie jiných lidí, abychom udrželi v rovnováze vlastní. V neupírském vztahu se vyvažuje energie vzájemnou nabídkou. ... Jedná-li se o vztah upírský, jeden či oba partneři časem poznají, že tok energie je od základu nerovný. Jedna osoba se roztahuje daleko víc než druhá.?
Není nikterak snadné se vyznat v cestách života a ve vztazích. Snad vám slova autorky knihy trochu pomohla .
Veškeré citace tohoto článku jsou z díla:
HORT, Barbare E.,Nekalé vztahy, Bratislava Eugenika, 2002
Správce serveru upozorňuje, že zde uveřejněná díla podléhají ochraně autorských práv ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. Všechna práva autorů vyhrazena. Neautorizované použití díla bez souhlasu jeho autorů se zakazuje.
Chcete na www.ds-life.cz také publikovat své články ? Přečtěte si návod
Myslel jsem že upír saje krev, kromě jednoho večerníčkového který jel na kečup. Musíme opravdu vždycky tak do hloubky? Strávil jsem hodně času studiem psychoanalýzy a různých (pseudo)esoterických směrů, a myslím že to nejsou věci které vedou ke skutečnému plném lidskému štěstí, jak ho chápu já. Energie a její toky... Tomu nerozumím. Znám elektrickou energii ;-), pak sexuální energii, jejiž vydávání je příjemné a uvolňující, pak jakousi životní energii která s tou sexuální asi vůbec nesouvisí, a obnovuje se jídlem, spánkem, úspěchy v životě, vědomím pevného partnerského vztahu, ... ... Někdy jsem strašně unavený a mám přitom chuť na sex, jindy zase ani pomyšlení ale potřebu něco dělat...
Článku nerozumím ani trochu, přiznávám. Mám jen čistě subjektivní pocit, připomíná mi argumentace zmatených, nešťastných bludiček, které pořádně nevědí co chtějí, jen mají neustálou potřebu unikat ze vztahů, závazků, i z reality, a vymýšlí si cokoli na ospravedlnění své zmatenosti. Takových lidí je dnes moc moc, vůbec toho chaosu a paranoidní podezíravosti je ve společnosti moc. Držím palce každému fungujícímu vztahu, kde na sobě dva lidé do jisté míry závisí, ať už je do vztah DS nebo obyčejný. Po celá staletí byla nezávislost luxus, který praktikovali pouze mystikové... a nebo smutný úděl vyděděnců. Jsme jenom lidi, proboha. I když se zbavíte všech "upírů" mezi blízkými, někdo bude pořád tahat za nitky, jen to budou anonymní síly systému, ke kterému nelze cítit nic.
Pojem "psychického upíra" kterému dokážu rozumět uvádí LeVay v satanské bibli. V podstatě je to jednoduchý systém neustálého nepokrytého citového i hmotného vykořisťování, takoví ti kamarádíčkové neustále v průserech co si od vás nenápadně navypůjčují celé jmění (jinak dozajista umřou hlavy!) nebo alkáči-ztroskotanci nechající se vydržovat partnerkou. Toto jsou ale vyjímečné a jasně rozlišitelné případy. Pocit vysávání a vyčerpání se objeví v každém vztahu, jenže nikdo mi nedokáže, že je jinde než v hlavě člověka který ho cítí. Já se snažím takového věci překonávat, od toho jsem chlap.
"Bylo jednou jedno kuřátko, které se právě vyklubalo z vajíčka, začalo objevovat svět a dostalo se pod krávu která se na něj vyprázdnila. Kuřátku bylo příjemně teploučko i přes "aroma"...Přiletěl orel, vyhrabal ho, zvednul a sežral." Poučení: "Ne každý kdo se na tebe vysere je tvůj nepřítel a ne každý kdo tě vytáhne ze sraček je tvůj přítel."
Pepíček se kouká z okna a vidí, jak na dvoře souloží dva psi.
Jelikož v živote nic podobného neviděl, zeptal se tatínka, co to ti psi vlastně dělají.
Tatínek, který měl za to, že Pepíček má na pravdivou odpověd ještě čas, mu řekl, že ten pejsek vzadu si asi zlomil přední packu a ten druhý ho na zádech odnáší do nemocnice.
"Takovej je život, tati," povzdechl si Pepíček.
"Snažíš se někomu pomoct a on tě za to ojebe..."
a jakou to ma spojitost? Prostě mě to tak napadlo když jsem si četl ten tvůj příběh...jako doplněk k diskusi
Taky mě napadá, co bych dělal, kdyby mě něko obvinil z vampirismu. Asi by mě to mrzelo, možná bych se snažil poslechnout si argumenty a případně předložit vlastní obraz jak to vidím, ale kdyby "oběť" nechtěla mluvit a jen obviňovala, asi by mi na tom přestalo záležet co si myslí a sám si ji označil za toho špatného, kdo mě chce vmanipulovat do pocitů viny.
Někdy ti člověk neřekne-neargumentuje ne proto že by chtěl trucovat, vyvolávat v tobě pocity viny atd., ale protože prostě nemá sílu mluvit, nechce se hádat, nechce aby to vyznělo jen jako otravné výčitky ze kterých by sis stejně nic dobrého nevzal...
kdyz nema silu, at si odpocine a zacne mě kritizovat až silu zase ma...dokud nechápu co dělám v jeho očích špatně tak i sebevětší snaha je odsouzena k zániku.
btw: jediný člověk který má právo mě kritizovat, který dokáže poctivě posoudit mé myšlenky, činy a pocity je petr(angel), takže kritiku ostatních akceptuji jen když jim na mě záleží a chtějí abychom spolu vycházeli lépe...k tomu mi musí pomoci. Když jde jen o kritiku(bez navodu reseni), tak tu ať si strčí za klobouk, protože 1)nevědí jaké jsou mé cile a zda jich budu moci dosahovat i když se změním podle jejich libosti 2)nevědí proč se chovám jak se chovám a zda se skutečně chovám tak jak mě vidí
3)pokud nezáleží jim na mě, proč by mělo mě na nich? Je tu 6mld lidí, na něž beru ohled, proř by tento konkrétní si měl zasluhovat větší pozornost? Jakým právem?
Jo s tím souhlasím, "když nemá sílu ať si odpočine..." - Jenže ty to třeba chceš vědět v tu chvíli kdy sílu a nemá a vyvozuješ z toho závěry že v tobě chce vyvolat pocity viny, trucuje atd...S tvým názorem na diskutování při kritice (zajímat se o tebe, tvé cíle atd.) souhlasím, k tomu záležení...Pokud tě kritizuje člověk kterému na tobě nezáleží a chce jen rýpat, nemusíš s tím dělat hlavu a brát na to zřetel, na druhou stranu když je to někdo kdo tě má rád a ty to stejně ignoruješ, už to není dobře :-(
Jeste bych chtel vypichnout ten ucel kritiky:
jediny smysl kritiky vidim v tom, že někdo touží po tom se mnou vycházet a tak jak se chovám mu v tom něco brání...není chyba ve mě,není chyba v něm, prostě jen nám to spolu neklape a on se snaží toto kritikou napravit.
To mimo jiné znamená, že kdokoliv mě kritizuje takového jaký jsem si koleduje o potíže nebo ignorování(podle toho co je méně namáhavé). Já se musím mít rád...musím se sebou ještě nejaký ten pátek žít a tak si nenechám do hlavy natloukat názory někoho jak jsem mizerný nebo kdesicosi.
Z toho pro mě vyplývá, že člověk který chce abychom spolu vycházeli musí být připraven ke kompromisu...může mi navrhnout kde si myslí že dělám chybu, konečné rozhodnutí musí však nechat na mě...tzn když he to někdo kdo mě má rád, ale nedokáže mi otevřít oči ke své pravdě a já ho neposlechnu/ignoruju, nepovažuju to za špatné...prostě jen neseděl timing a bud to zkusí zas, nebo to zkusí někdo jiný a jednou procitnu(nebo se plete a pak je dobře že jsem ho neposlech protože by mi to přineslo jen trápení)
Třeba tě kritizuje kvůli tobě, aby ses ty sám pro sebe (a tím I pro něj, ale ne JEN pro něj) změnil k lepšímu...I když se ale nezměníš a budeš jaký jsi, stejně tě bude milovat/mít rád pořád stejně...Bude ho trápit a bolet jak se chováš, ale přesto budeš v jeho srdci a ze života tě neodřízne...To je (u mě) pravý přítel.
Tady se dostáváme do osobní roviny, takže jen stručne: když mě chce někdo formovat, ať mi jde příkladem...nejsem zvědavý na kázání(vodu káže víno pije) takových jsou tucty ať už jde o to jak žít, jak pracovat, jak se smát a bavit nebo jak umírat...na to nejsem zvědavý a skutečně je mi fuk snaha kohokoliv aby mě měnil...viz předchozí příspěvěk...neví co jsou mé cíle, neví co jsou mé zásady a tak mě většinou mění tak, že dochází ke konfliktům stím co chci pro sebe já. Když mi na dotyčném HODNE zaleží, tak se na čas přizpůsobím,když ale šponuje své požadavky dál a dál, začnu mít dojem, že chce ode mne něco co sám neumí poskytnout, chce abych hrál roli, kterou on hrát nechce a presto potrebuje aby byla hrána a pak mé nadseni opada, stejne jako me mineni o danem cloveku.
I tobe jsem casto rikal a stale budu říkat: nechci aby ses měnila kvůli mě...to ti nevydrží. Nechci aby ses měnila kvůli oblibě, kvůli kamarádů, ani kvůli rodičům...chci aby ses měnila až přijde tvůj čas, až tě zkušenosti naučí co je dobře a co ne a až pochopíš sama proč je nějaké chování dobré a jiné nevhodné. Ne protože to někdo řekl, ne protože tě za to někdo chválí, když se tak chováš nebo kritizuje když se tak nechováš, ale protože to potřebuješ k tomu, aby sis o sobě mohla myslet, že jsi dobrou a cennou osobou.
z pohledu jejího a zpohledu mého svědomí...nikomu nenutím své názory a své hodnoty, podle kterých žiju nebo se snažím žít. Na druhou stranu nikoho nepotřebuju tak nutně, abych ho toleroval i když by mi jeho systém hodnot a jeho chování lezlo krkem.
Když něco pochopí jinak než já, tak buď se přizpůsobím a akceptuji, že to má jinak, nebo se s ní přestanu stýkat, aby mě nerozčilovalo, že se chová v mých očích nevhodně a přitom si to umí zdůvodnit a tak není naděje, že by se časem změnila do podoby kterou bych dokázal lépe zkousnout
Já když piju víno, tak vodu nikomu nekážu :-)) - Někdy říkám co si myslím že je správné i když jsem si sama vědoma toho že já to tak nedělám, to ano, ale přiznám to (Vím že nejsem zdaleka ve všem perfektní, a taky to co dělám já není vždycky dobré, i když správnou cestu znám/Vím jak by to být mělo) - Proto říkám že jsem zločinec ]:-))
myslíš, že stačí nazvat se zločincem a vyzout se ze zodpovědnosti? možná napoví muj nick (anděl) co si o tom myslím...není to projev ega, že jsem andělem, je to projev hodnot...kym bych chtěl být pro lidi kolem sebe
Já se tím ze zodpovědnosti nevyzouvám, proč...? - Jen jsem realistika ("Ano, věřím že tahle cesta je správná, ale ani já (aspoň zatím) nedělám jen správné věci :-/" - Anděl je ale právě - min. v mých (a myslím že nejen) očích - altruista co pomáhá lidem kvůli nim samotným, že to potřebují (tj. třeba i na úkor svých potřeb), a ne kvůli svému dobrému pocitu a tak jak chce on/jak se hodí jemu (a aby se mohl pochválit jak je dobrý).
když člověku pomůzeš,když se pod svými problémy láme, dodás mu sílu, umožníš aby popadl dech, pak jsi prinosem. Pokud človeku pomužeš když ma problem, dřive než se sam začne namahat, tak zlenivi a zprachanti...ty mu nepomužeč, prave naopak mu vezmeš priležitost k tomu aby ziskal zkušenost, aby se poučil, aby dospel aby vyzral.
Težko se urči mira co nas posili a co nas zlomi, dokonce to občas vypada ze nas neco zlomilo, ael pritom z dlouhodobeho pohledu nas to zocelilo a jinudy cesta nevedla.
A ad na ukor svych potreb: jak jsem řekl když jsem po pas pomužu tomu po krk, u toho po pas budu vahat, ten po kotniky at si pomuže sam, nebo mu pomuze jiny.
Ješte bych to rozvinul, že nikdy nepomaham ze zdroju jinych. Nikdy nepomaham tak, ze požaduji pomoc od treti osoby pro nekoho jineho...at si o pomoc řekne me, kdy mužu pomužu, kdyz nemužu, at si o pomoc řekne jinemu, nehodlam delat tlumočnika a sam se zavazovat ne kvuli sobe, ne kvuli kamaradum, možna kvuli rodine a detem...tam zalezi na situaci.
A na zaver: smysl pomoci: jak jsem řekl když pomůžu člověku který se láme, ten se oklepe a psotaví se zpetrovně na nohy, tak mám dobrý pocit že můjzásah znamenal rozdíl. pokud bych měl pomáhat člověku který pomoci využije, ale zanedlouho je v průseru zas, tak si brzo uvědomím, žetento člověk je ztracený a já nebudu rozdílem...když mu pomůžu tak jen na chvíli oddálím jho osud a prodloužim trápení...ale za jakou cenu, nejen za cenu vlastních vyplýtvaných zdrojů, ale i za cenu, že jesm nepomohl někomu, kdo by se na vlastní nohy postavit dokázal. IMHO pomoc někomu kdo se na vlastní nohy postavit nedkoáže nebo nechce není dobrým skutkem a platím za to jak já, tak ten další v nouzi kterému pomoc nepřišla(toto je však jen teorie...tak to cítím,a le často když pomáhám, tak o tom tolik nepřemýšlím...teprve zpětně mi dojde, že nekdo je ztracený případ a tak mu už příště ukážu záda(a svědomí se ozve...hold vše má svou cenu...čímý se opětdostáváme na pořátek příbehu k vampírum a jejich zbraním: zastrašování a výčitkám)
(NEW)NEZNAMY_2911 ( Nautika,nautika@centrum.cz
)[ 28.6.2007 - 02:33 ]Re: ad pomoc potrebným
info profil přátelé auditka chat texty
S tím tvým pojetím pomoci souhlasím. - Ale přecejen v něčem úplně ne...Některým lidem je třeba pomoci vícekrát-kumulovaně aby pomoc byla účinná (Např. když mlácenou ženu vystěhuješ od manžela a ona se k němu za 3 dny vrátí, zkusit to znovu...Asi si řekneš/te "Jen blázen!", ale Sleď to udělala a pomohlo to. - A pak ještě, jsou lidi kteří nejdřív pomoc odmítají, ale pak jsou za ni rádi (Jen se třeba styděli ji přijmout i když byla nabídnuta.)
kdo pomoc potřebuje ten se nestydi ji přijmout...byl jsem tam, veř mi že vím o čem mluvim...i co je hrdost i co je nouze a jakou ma hrdost cenu když je člověk v nouzi(0).
tzn kdo si o pomoc neřekne, tomu ať pomůžou jiní...ja ne
ad tvou zminovany pribeh: pomoc neni o tom dat nekomu to co si myslim ze potrebuje. Pokud znam bitou ženu, vím, že problém je v jejím sebevědomí, jejím sebehodnocení a ne v tom kde bydlí, kde pracuje nebo co dělá. Když potkám člověka co bude ležet na zemi a budu myslt že je to od hladu a dám mu chléb nad kterým ohrne nos, nemusí to znamenat, že je neděčný, jen má možná jiný důvod svých nesnází než je hlad (žízen, unava, nemoc, zraneni). Mluvil jsem o situaci, kdy nekdo mam problem, ja ho vyresim(on souhlasi, ze problem je vyresen) a za tyden je u mych dveri zas s problemem novym ...ted se ale loucim a jdu spat...dobrou
v černobílém světě se člověk snadno ztratí ve lži: buď má deprese, že není svatý a tak musí být padouch, nebo se uklidňuje, že není padouch a tak musí být světcem...teď už chápu, proč se považuješ za altruistku (myslel jsem, že je to ješitnost a drzost, ale teď tě musím uklidnit, vskutku nejsi padouchem/sobcem(většinu času), bohužel ani světicí (většinu času)).
než kmitat mezi tím kým bys měla být(andělěm) a tím kým se nechceš stát(sobcem/zločincem), raději se přehoupni do mého světa kde je víc odstínů šedi (či snad jen odstíny šedi...ani černočerná tma, ani čisté nepošpiněné světlo). Pomůže ti to minimálně v tom, že tě ostatní nerozhodí a budeš méně zmanipulovatelná...teď ti stačí dokázat, že nejsi svatá a ty jdeš do deprese, že jsi sobec, nebo naopak ti uvést pár příkladů, že nejsi sobec a tobě se nafoukne ego, že jsi vlastně svatá...musí to nesmírně vyčerpávat a zbavuješ se břemene zodpovědnosti, ale za cenu vlastní svobody a řízení vlastního osudu
altruismus není o vztahu k někomu...ten buď je(nezávisle kdo je terčem) nebo není. Člověk těžko může být považován za altruistu, když pomáhá přátelům, ať už za to něco dostává zpět, požaduje zpět nebo očekává zpět nebo ne.
Nejsem tu abych ti bral tvou vizi sebe, jen s ní sám za sebe nesouhlasím a tak pro mě není skutečně poučná/tvárná ve smyslu který jsem psal Lišce.(nepovažuju tě za člověk, který má vyrovnaný život, je pro lidi kolem sebe přínosem, plní si svá přání, je vyrovnaný a oporou všem kolem sebe a nikdy břemenem...tak přemýšlím, že buď budu muset své požadavky zmírnit, nebo svého světce nepotkám(na druhou stranu stačí aby si svou světeckou masku udržel těch pár dní co ho budu pozorovat a já si ho pak v přdstavách a vzpomínkách udržím jako inspiraci po cely zbytek života...jestli bud chtít)
(NEW)NEZNAMY_3738 ( Nautika,nautika@centrum.cz
)[ 28.6.2007 - 09:00 ]Re: Re: Re: Re: Re: Ad člověk ležící na zemi
info profil přátelé auditka chat texty
Myslím že bohužel spousta lidí i přátelům pomáhá kvůli tomu že od nich sám něco chce...:-( - U mě to tak není (Nebo aspoň ne vždy-Tj. jsou momenty kdy Opravdu nic nechci, jen být přínosem...Ale to už je taky chtění, každý zároveň něco chce a všechno co dělá dělá částečně i pro sebe-I tvoje mamka).
já jsem se za pomoc naučil nic nechtít, pak nejsem zklamaný a jak jsem říkal mě samotnému se silně nelíbí když mi někdo pomůže naoko nezištně a pak se vyvrbí že by chtěl protislužbu...mám sto chutí poslat ho do P...jen slušnost mě drží v mezích. a jak se říká co nechceš aby jiní činili tobě, nečiň ty jim, takže já pomáhám sám pro sebe (každý čin by měl být po zásluze odměněn), pro svůj pocit, že jsem něco změnil, (i made a differnece), že jsem přínosem a nežiju jen pro sebe:-)to mi stačí. Zbytek toho co dělám(za úplatu) neberu jako pomoc ale jako vzájemný obchod...něco za něco.
Navíc mám rád kolem sebe spokojené lidi...teší mě to, harmonizuje, čerpám z toho klid. proto mi to stojí za to jim pomoci, aby se z průšvihů dostali, nebo když to jsou průšviháři tělem i duší, tak abych je dostal z okruhu svých přátel...pud sebezáchovy
"kdo pomoc potřebuje ten se nestydi ji přijmout...byl jsem tam, veř mi že vím o čem mluvim...i co je hrdost i co je nouze a jakou ma hrdost cenu když je člověk v nouzi(0)": Jojo, to vím...
to je na pomocito nejkrásnější: já můžu pomáhat abych si o sobě mohl mysletže jsem dobrý člověk a ten jemuž pomáhám si může myslet,že mupomáhám z čistého altruismu...dokud o svých pohnutkách nepromluvím (resp upřímně nepromluvím) tak nemá ani tucha proč mu bylo pomoženo bez žádosti o protislužbu a tak si skutečně myslí, že jde o altruismus...ja se ptám a nejde snad? vždyť v jeho očích jsem k pomoci jemu neměl žádný důvod...proč zrovna jemu, proč ne někomu jinému? Odověď je nasnadě. není k tomu důvod proč zrovna jemu...prostě byl ve správný čas na správném místě.
Pro mě je andělem každý, kdo udělá něco nečekaně laskavého pro někoho cizího, vstoupí mu do života a změní jeho vnímání reality...anděl není mezek, aby tahal břemena a konal práci...tu si kterýkoliv člověk dokáže udělat sám. Anděl je tu aby inspiroval, ukazoval pravdu nebo nové pohledy na zažité situace, aby přinášel radost, stěsti a spokojenost, ne penize, zdravi a zážitky...to je asi ten rozdíl který v Andelovi vidím já a ty.
to vskutku nevidíš: poslední pokus: vzpomeň si na komentář k Velkému zvířeti: pro mě byl ten chlápek andělem...udělal něco co dělat nemusel a nikdo to nečekal, aniž by z toho měl užitek.
V tvých očích však šlo o bezcenné gesto a měl si ji vzít k sobě, měl ji nechat vstoupit sobě do života nebo on měl vstoupit do jejího, měl být jejím princem na bílém koni...ne opravdu ten rozdíl nevidíš, prtože je malinky...je v míře pomoci...někdy je pomocí samotná nabídka, pohled, usměv, pohlazení, víra v tebe i když ty si už nevěříš...tak málo to stojí a tak velikou to má cenu. Je těžké být andělem někomu kdo nestrádá, kdo nestrádá, občas (často?) neví co je vděk.-(
Já jsem psala že z textu nebylo zřetelné jaký měla jeho pomoc dopad, tj. JAK se jí změnil život (Což jsi mi potom řekl když jsem se ptala, ale do povídky nenapsal.)
ale na tom vůbec nezáleží jaký to mělo dopad:-). když budu v průšvihu a někdo mi pomůže, já vytáhnu hlavu, ale někdo dalšímě zašlape do země, tak to že nakonec je výsledek nulový a jsem ve stejném srabu jak jsem byl nesnižuje pomoc toho prvního, je to něco na co si vždycky můžu vzpomenout když je mi bídně a tak mi pomáhá zas a znovu i když o tom nevím....musím mu to ale dovolit. Kdyžse naopka na celou situaci podívám jako na sebe chudáčka, který bojuje o přežití, někdo mu pomůže, on se vyhrabe na nohy a zas ho někdo srazí tak k čemu to všechno...pokud se na stejnou situaci dívám takhle, tak končí tragicky..stejné události, jiný přístup, jiný závěr příběhu...hlavní postava rozhodne jak příběh zkončí...je to v jejích rukách
petr(angel)když budu v průšvihu a někdo mi pomůže,.... Já bych taky rozlišil pomoc a pomoc. Když za tebe někdo vyřeší tvůj problém, pomůže ti? Příště ve stejný situaci budeš zase bezradnej. Jen si tě tím zavázal. Když díky němu přijdeš na to, jak ven ze šlamastyky, to je teprve pomoc.
už to není dobře? pro koho ptám se? Pro něho? Pro mě? Každý neseme následky svých rozhodnutí a ne vždy jsme na kritiku připraveni. Pokud je třeba přihlížet k tomu, že ten někdo nemá sílu vysvětlovat co se mu na mě nelíbí...myslím že je fér požadovat aby on přihlížel k tomu, že já nemusím mít sílu poslouchat jeho výčitky:-) každá mince ma dvě strany(ale vážne: vím jak to myslíš, jen tě škádlím)
Jsem čekala že se zeptáš - Není to dobře z hlediska tvého chování, tvojí duše či karmy, jak chceš.
...právě proto že si myslí/bojí se že nebudeš jeho výčitky stejně poslouchat/brát v potaz, ti nic říkat nechce...
ad karma a duše: nesouhlasím...do mé karmy nemají cizí lidi co zasahovat, jejich přání a jejich touhy ovlivňují jejich karmy...jestli se rozhodnu někoho neposlechnout tak to mou karmu neovlivní, jen když se rozhodnu něco udělat nebo někoho poslechnout jen tehdy se někam posouvám...to je ale na jinou diskusi...a tady bych to ze své strany tímto rád uzavřel
ad myslí si něco a tak se nějak rozhodne: a já dodávám, že jeho rozhodnutí je jeho rozhodnutí a á s tím mnoho nudělám...opět se ale odtrháváme od tématu a tak i toto bych rád uzavřel
Taky by mě zajímalo, zda záleží ve vašich očích, zda je někdo upírem úmyslně (ví, že potřebuje získávat sílu z jiných nějakým chováním, ať už ublížeností nebo zastrašováním), nebo zda se tak chová, protože to považuje za přirozené...je v tom rozdíl? Co je lepší? Jak se do toho promítá svědomí? Jak změnit něco co považujeme za přirozené?(srovnání s BDSM pozitivitou...kdo to přijme, kdo to pozná a změní, kdo se cítí obětí, kdo svou slabost považuje za sílu???)
TO že někdo potřebuje sílu, ještě neznamená že je v morálním právu vysávat sílu tak až druhého zničí a potom odhodí jako vymačkaný citron, nevrátivše mu nic. IMHO v tom je podstata vampyrizmu . Ne v tom že někdo potřebuje občas PODRZET a nejen dávat ale i brát.
Každý potřebuje sílu a každý ji dostává nebo si ji bere. Ať už jde o nákolnost, obdiv, lásku, přátelství...všichni potřebujeme společnost a to společnost přtelskou. Když se nám jí nedostává, tak sáhneme po citovém vydírání těch slabších, zastrašování, šikanování...to je v lidské přirozenosti jako živočicha. Jediné co nám brání se tak chovat je svědomí, "duše", zásady.
Ideální by bylo aby se žádný člověk nedostal do situace, kdy nic nedotává a tak se neučí brát bez otázek, bohužel to tak nefunguje. Já jsem se ale ptal, jestli záleží na tom, že si to člověk uvědomuje nebo ne. Jestli je "vinou" byt člověkem a chovat se lidsky(toužit po nákolnosti, obdivu, lásce, nebo náhražce v citovém vydírání, zastrašování, šikaně). Tam jsem viděl spojitost s BDSM. Každý má ve svých silách omezit volání těla po BDSM, a to volání by časem zesláblo, ne všichni se ale tomu volání ubrání, dělají rozhodnutí, která pak bolí i jiné, nezůčastněné(partnerky, děti) a tito lidé si to neuvědomují, sami před sebou omlouvají a přesto jiné vampíry odsuzují...ptám se proč?
"Každý má ve svých silách omezit volání těla po BDSM, a to volání by časem zesláblo,..." Já bych neřekl, za jakou cenu vyhovíš BDSM choutkám, ale za jakou cenu je potlačíš. Každý má potřeby a každy má právo žít šťastně. Když je neuspokojuješ na úkor druhých, není důvod je omezovat. Jak tu bylo řečeno, život je jen jeden a ještě krátkej. :-)
každý má právo žít šťasntně? Opravdu? Pro mě mají někteří privilegium žít šťastně a ostatní se o toto privilegium dennodenně perou. Neber co máš zadarmo na lehkou váhu...cenu si uvědomíš, až za to začneš platit, tak teď si to alespoň užij, ale radím neber to jako samozřejmost, jako právo:-)
všechna práva jdou ruku v ruce s povinností. Pokud bych přijal názor, že každý má právo na š´tastný život, zároveň bych se zavázal usilovat o to, aby toto právo skutečně bylo naplněno...nejen u mých blízkých, ale i u mých známých. To je nadliský úkol...ke štěstí se musí každý dopracovat sám(resp cesta ke štěstí nevede venku, vede dovnitř, hluboko do srdce)
jsou věci, které tě budou tížit a které ti budou stát v cestě za dosažením spokojeného života: zdravotní problémy, nedostatek peněz, špatné vztahy na pracovišti, neshody se sousedy, neshody s lidmi na nichž ti záleží...budeš muset řešit hafo problémů o nichž zastím nemáš potuchy(ani já...jsme ještě stěží odrostlé děti), problémy s vlastními dětmi nebo zdravím rodičů a přátel...budeš se cítit vyčerpaný, nešťastný, bezmocný, budeš mít dojem, že všechno čeho se ti podaří dosáhnout za sebou táhne balvan povinností, každá maličkost je zaplacena potem a námahou...naučíš se radovat se z maličkostí, jinak bys zahořknul. naučíš si vážit si svých nejbliších, protože jen oni ti přinesou radost, kterou ti dosažení vlastních cílů nikdy donést nedokáže.
vsechno má svou cenu: dobré vztahy na pracovišti jsou vykoupeny nižší mzdou, dobré vztahy se sousedy ústupky, dobré zdraví tréninkem a drahou stravou, dostatek peněz svědomím pokud vstoupíš na šikmou plochunebo nedostatkem času, když se budeš pohybovat v čisté ekonomice. Málo času bude znamenat zanedbávání partnerky a přátel, neustále budeš muset balancovat, zvažovat, vybírat...štěstí je dar.
Proč by člověk měl omezovat volání po něčem co ho dělá šťastným, co je mu příjemné, co ho naplňuje radostí kterou může šířit dál? Život je krátký. (Na druhou stranu si každý může vybrat/určit co ho bude dělat šťastným...Nepotřebuje k tomu konkrétní věci, možná/asi ani lidi...
Doufal jsem že odpoví jini...my si to mužem vyříkat až se zase uvidíme:-), tak jen krátce.
Vsechno co deláme nese následky, všechny volby, všechny činnosti mají svou cenu. I prožívání BDSM, akceptování "potřeb" těla a podlehnutí těmto "potřebám" je volbou, která si s sebou nese následky a která má svou cenu kterou je třeba zaplatit. Upozornil jsem jen na to, že k vynášení soudů o jiných (vampirech) by clovek byl byt kvalifikovany alespon tim, aby sam nebyl horsim. Problem je, ze mnozi jsou k vlastnim chybam vstricni a laskavi, k chybam druhych uz vsak mene...jak to mam ja, vis nejlip sama:-)
Pozn ad stesti a jak ho dosahovat, a koho k tomu potrebujes...jsem rad, ze to rikas, pokud to myslis vazne tak mě to těší:-)
Myslela jsem že psaní máš radši :-P - A taky abys tady nepsal (skoro) sám...:)
Ad následky: To má úplně každé rozhodnutí - Čím myslíš že platíme za oddávání se BDSM?
S tím vynášením soudů o druhých máš známou pravdu, a netýká se to jen vampirismu.
Ad dosahování štěstí: To nejsou myšlenky mé, ale australských domorodců :))- "Opravdových Lidí"(Ta knížka kterou teď čtu) - Já jsem bohužel poznamenána a ještě dost ovlivňována :-/ materialistickou, sobeckou , atd. společností ve které už 21 let žiju.
ad psat sám: děkuju už jsem si vážně začal připadat jako exhibouš(ale to téma mě prostě zaujalo, školu mám z krku, povinnosti zatím žádné a kecavou náladu.)
Na otázku co platíš za BDSM si musíš odpovědět sama. Pro mě to byla chvíli sebeúcta, pak čas, energie, nenaplněné sny a plány...jiní to budou mít jiné a jen ty sama musíš vědět o co se připravuješ ty...co skládáš na oltář BDSM(ale i jiných drobností kterými se rozmazluješ a které život činí příjemným a hodným žití) ať už si toho jsi vědoma či nikoliv...ať už tu cenu platíš ty nebo jiní:-((i u mě cenu za mé prožívání BDSM platili jiní...i ty i Sleď)
Nevím jaké s tím máte kdo zkušenosti a jak se ubráníte pocitu, že jste okolím využíván, vysáváni. Mě se osvědčila taktika, že sám reguluji, kolik své energii dám volně k dispozici...ať už vampírům, nebo těm hodným. Pomáhám jen když jsem o pomoc požádán a pomáhám jen když je mě samotnému lépe než tomu kdo mě o pomoc žádá(tzn když já budu po pas v bahně, ta nebudu vytahovat někoho kdo je tam po kotníky, ale pomůžu tomu kdo je tam po krk).
Na jednu stranu má kontrolu nad sebou i nad "vampíry" ve svém okolí, na stranu druhou se může zdát, že nikomu neveřím, držím si odstup, své problémy si řeším sám a občas nemám pochopení pro pocity ostatních(v situacích kdy já jsem po pas(a oni to nevidi, protoze sve problemy nesdilim) a oni v mých očích jen po kotníky)...jaká je vaše cesta?
(NEW)NEZNAMY_1854 ( Nautika,nautika@centrum.cz
)[ 27.6.2007 - 20:22 ]Re: Jak na to?
info profil přátelé auditka chat texty
Jsou lidi kteří si o pomoc říkají i když nepotřebují, jsou lidi kteří si neříkají i když potřebují...Kdo se pomáhat opravdu potřebným/účinně, měl by to umět rozlišovat (Nebo se o to aspoň pokusit) - A když ty jsi v bahně po kolena, tak jistě a pochopitelně nebudeš pomáhat tomu kdo je v něm po kotníky (ten by naopak měl pomoct tobě), a je šlechetné když pomůžeš tomu kdo je v něm po krk - Jde jen o to abys to správně viděl a ostatní naopak tebe (Tj. když se někdo zmýlí v úsudku jak na tom právě jsi, je to chyba jeho i tvoje...Jeho že nekouká správně a tvoje že nepovíš jak na tom jsi.
1) nejsem spasitel, abych měl povinnost komukoliv pomáhat...je to má vůle
2)kdo si neumí o pomoc říci, nemá nárok ji očekávat (ve skutečnosti ji nemá nárok očekávat ani ten co si o ni říct umi chicht)
3)nemusím správně vidět kdo mou pomoc potřebuje a kdo ne, kdo ji potřebuje víc a kdo by se bez ní obešel...já pomáhám pro svůj dobrý pocit, protože můžu a protože doufám, že ten komu pomůžu se tak dostane do situace kdy bude moci pomoci někomu dalšímu, případně mě. Ještě alternativa by bylo splacení dluhu...kdybych měl dojem, že mi něko hodně pomohl a že se potřebuju revažovat abych měl čisté svědomí, asi bych si našel vhodnou "oběť" a pomohl jí...tzn pochyby jestli jsem pomohl tomu pravému nebo jestli jsem se zády neotočil k tomu nepravému mi bezesnénoci nepřipravují(klep klep klep)
4) a k těm co využívají: každý máme určitou toleranci...jsou lidi, které budu držet nad vodou celý život i kdyby mě měli využívat(krev je víc než voda), ostatní se pohybují na tenkém ledě a když volají o pomoc když ji nepotřebují, může se stát, že ji nedostanou až ji budou skutečně potřebovat a mé svědomí bude přesto čist jak čerstvě napadaný sníh
Buď pomáhám druhým pro ně samé, nebo pro svůj pocit (tj. kvůli sobě, ne kvůli lidem co mou nebo kohokoliv pomoc potřebují)...Z těhle tvých slov mi čisí silné sobectví a arogance :-((
P.S.: Blízkým se ti může stát i člověk který není tvůj pokrevní příbuzný..."Kamarádi jsou sourozenci které si sami vybíráme."
Mně je upřímně jedno kdo mi pomáhá z jakých pohnutek, ať už pro mě, nebo aby měl dobrý pocit nebo aby se chlubil před ostatními...asi by mě štvalo kdyby mi pomohl a pak si nárokoval vděčnost nebo protislužbu...drtil bych zuby a nadával si jaký sjsembyl pitomec že jsem jeho pomoci využil...označit ale někoho kdo pomáhá z jiných pohntek než čistého altruismu za arogantního sobce chce buď neuvěřitelně málo zkušeností s lidmi nebo neuvěřitelnou naivitu...u tebe neplatí ani jedno, takže to beru jen že máš špatnou náladu, OK?
ad blízký a rodiče/sourozenci
moje matka, můj otec jsou pro mě nad zákonem, nad zákonem společnosti určitě, nad obecně platnou morálkou pravděpodobně, nad morálkou kterou ctím já sám, tak tam už bych musel dléuho zvažovat a ať bych dal přednost svým zásadám nebo svým rodičům tak či tak bych se cítil mizerně...usourozenců jsou ty svazky malilinko křehčí.
Blízký mi může být nejeden člověk, dokonce si ho můžu adoptovat do své rodiny jak ji cítím já, ale kdykoliv se tento člověk rozhodne změnit svůj směr cesty, tak se s ním rozloučím, třeba i s těžkým srdcem protože ke mě přirostl, ale nechám ho jít...svou rodinu však ne, ať už si vyberou osud jakýkoliv, budou stále mojí rodinou až do smrti, mé či jejich...nevím zda mě pochopíš, máš to prostě jinak.
byl bych fascinovan, že takový člověk existuje a VELMI by mi zasáhl do života. Uviděl bych že to je možné, že člověk tak opravdu dovede žít, být šťastný a spokojený, dosahovat svých cílů, být přínosný pro ty co ho znají...ano takový dar bych přijal, samozřejmě by byl spjat s nesmírným závazkem, protože bych chtěl být jednou jako tento člověk, ale to by byl závazek můj vlastní vůči mě samotnému...(v mém případě jsou to však asi nejsilnější závazky které si dávám sám vuči sobě...u závazků vůči jiným když nejdou splnit,tak vyplním skutkovou podstatu, nebo doslovně co jsem slíbil...jen sám u sebe jsem však nucen splnit to co jsem MYSLEL a tak závazek není dost definovaný a postupně bobtná)
nech mě hádat ty nebo Sleď...máš pravdu nevidím to jako ty...nezajímají mě sny, ani touhy, dokážu přihlédnout k úmyslům, ale čtu jen činech...slova jsou lehká jak listí a ostrá jak nůž, přesto dokáží polapit jak pavučina nebo zamlžit slunečný den nebo mrazit jak severský vítr...jak jsem řekl čtu jen v činech a přestože mi pomáhá mnoho lidí, vím jaké mají pohnutky...moje máma má k altruismu co se pomoci mě týče nejblíž, ale to už mámy mají:-)
Myslela jsem sebe, ale (víc co se týče činů) tvojí mamku, ano...Že to o těch slovech říkáš zrovna ty...Kdybych se dívala/posuzovala tě jen podle tvých činů a nevěřila už slovům, dávno s tebou nejsem :-(
slova která nejsou podepřena činy nemají váhu, činy na druhou stranu bez výkladu mohu být špatně interpretovány špatně nahlíženy. Mé svědomí je čisté, dokážu vše co dělám zdůvodnit proč jsem se rozhodl jak jsem se rozhodl, jaké varianty přicházely v úvahu a proč jsem jim nedal přednost.
nemám rád kategorické vynášení soudů, velmi nemám rád kategorické vynášení soudů, které jsem si nevyžádal, nebo dokonce které jsem upozornil, že slyšet nechci. Občas špatně pochopím situaci a sám vynesu kategorický soud, nenamítám tedy nic proti tomu, abych byl slušně upozorněn, že můj názor nebyl vyžádán a rád se omluvím a odmlčím...NO PROBLEM
pak není co řešit a dokud jsi o tom přesvědčená a nepochybuješ, tak vidím smysl v tom zůstávat spolu (vycházím z přepodkladu, že já cítím stejně, kdyby si jeden z nás myslel, že to dobře není, tak je to pro druhého jen ztráta času, peněz, energie...plýtvání)...tímto snad reality show Nautika petrangel můžeme uzavřít
Nechci bránit vampirismus, ale je dlůležité si uvědomit, dvě věci:
1)I vampir je jen člověk a k jeho chování ho/ji vedou nějaká zkušenosti, zážitky, minulost...jak ho/ji mohu soudit, když jsem nezažil totéž a nevím jak bych se zachoval já a za druhé jak ho můžu soudit pokud je menším člověkem než já a nedokáže pochopit co dělá a proč je to špatně jen protože na to prostě nemá (pro věřící: jeho duše prostě ještě není zralá na to aby chápala co dělá špatně)
2)Vampirismus je vždy SUBJEKTIVNÍ pocit oběti. Kdo určí: já dávám tolik a tolik a on dává jen tolik resp on jen bere?...oběť...Kdo určí kdo je vampírem a proč?...oběť...kdo zajistí, že ve vztahu bez dobré komunikace nakonec nevznikne situace se dvěma "obětmi" kde každý toho druhého bude považovat za vampíra a sebe za oběť? vymačkanou jak citrón a odhozenou, využitou, zraněnou a opuštěnou?
zajímavé myšlenky, ale autorka se často odvolává na děje příběhů, které nemusí být čtenáři známé (a tak jsem polovinu času nevěděl o kom se mluví...nemám námitek k použití archetypů, ale je nutné, abychom všichni tyto archetypy vnímali stejně(neřkuli, abychom vůbec věděli co zobrazují a o koho jde)
mužský/ženský vampirismus (převaha/zranitelnost) to jsou kapitoly z agresivního/asertivního/pasivního chování, ale zmínka o obětech byla pro mě nová, škode jen, že nebyla více rozvinutá.
Vždy jsem předpokládal, že oběti reagují vždy stejně v závislosti na tom s jakým upírem se setkají...buď pasivně podlehnou nebo bojují, ale nevědí jak se bránit, nebo převezmou styl upíra a sami se stávají upírem na svých obětech...autorka nastiňuje ještě něco navíc, bohužel jen nastiňuje a asi by to bylo na delší debatu.
A na závěr něco povzbudivého: Ne každý je upír i když každý touží po moci
Engine pracoval: 0.15269184112549 sekund sec. You are NOT robot. Download restrictions not apply Output processing : 0.069297075271606 sekund Vystupni komprese: gzip Size: 246928 bytes