Oficiální článek ( 18.6.2008 18:23:48 )
Následující text mne přiměla napsat situace ve společnosti, která po jisté době liberálnějšího pohledu na BDSM , začíná na něj opět pomalu ale jistě pohlížet jako na deviaci úchylných a zvrácených lidí,páchajících snad veškeré myslitelné skutky, domácím násilím počínaje a sexuálním zneužíváním dětí konče. Své si přidal i nechvalně zámý případ týrání, rituálního a snad i sexuálního zneužívání dětí, tzv "Kuřimská causa", která bezpochyby hluboce otřásá mnoha lidmi . Na BDSM orientované se tedy v tom lepším případě začínají hrnout otázky typu "To jste opravdu takoví úchylové kteří tohle dělají ?" V tom horším případě si některé dobré duše "Kuřimskou causu" spojily s BDSM, neváhali hodit všechny slušné BDSM+ lidičky do stejného pytle, onálepkovat visačkou "nebezpeční perverzní úchylové co týrají děti" a spravedlivě rozhořčeni,s požadavky "kastrace, internace, likvidace BDSM+ orientovaných" vyrukovali do světa v honu na čarodějnice. Nelze se však na ně moc zlobit, neb v obecném povědomí lidí ( přiživovaném ještě skandálními titulky z masmédií) konsensuální hry BDSM orientovaných lidí a řádění domácího násilníka, sexuálního predátora, nebo kuřimských zrůd jsou jedno a totéž a ani média ani jakékoliv populární publikace či dostupnéí informace neposkytují žádná měřítka toho, v čem se BDSM a týrání velmi podstatným způsobem liší. Abych poodhalil roušku a rozbil toto tabu, skompiloval jsem (za vydatné inspirace článkem SM versus violence ) jakýsi výčet těch největších a nejvíce do očí bijících rozdílů, kterými se konsensuální BDSM, coby legitimní a oboustranně uspokojující hra dospělých lidí liší od řádění oněch psychopatů. Neznalé snad poučí a zanlí nechť jsou prosím shovívaví , především k tomu, že napsat univerzální text se bez určité generalizace a bez nutnosti se vyhnouti mnoha zajímavým zákoutím a detailům, prostě nejde.
Zvláštní přihlédnutí ke Kuřimské cause a týrání dětí obecně. Právě v těchto dnech probíhá soudní řízení v asi nejotřesněšjím případu týrání a zneužívání dětí, tzv Kuřimské cause. Když ve spravodajské realci obletěly zemi obrázky spoutaného dítěte pod schody, všicni si mysleli, že se nejedná o nic jiného nežli typický případ týraného dítěte. Postupně však nad černou hladinu stoky vyplouval moloch hrůzných rozměrů. Ostatně jedno vyjádření k tomu, co se z věci začalo stávat, poplatné samozřejmě informacím které tehdy byly k dispozici, se nalézá i zde . Jde o případ tak otřesný a jedinečný že mám za potřebné se k němu vyjádřit i v souvislosti s tématem tohoto serveru. Proč týrání dětí nemá s BDSM nic společného ? Tuto otázku patrně budou moci zodpovědět všichni, kteří přečetli text až sem. Těm, kteří tak neučinili, nebo potřebují sdělení polopatické, zde otiskuji následující odstavce. Jak již výše vyplynulo, BDSM jest akcí konsensuální. Tedy předpokládá nezávislou vůli zůčastněných stran. Dítě závislé na rodičích a na dospělých však tuto "nezávislost" vůle a dobrovolnost a informovanost rozhodnutí čeho se zůčasrtní a čeho ne, nemá. Je závislé emocionálně i existenčně, nemá vyvinutou dostatečnou vůli aby se jim vzepřelo. Rodiče a rodina - potažmo dospělí pro něj představují tu nejvyšší autoritu. O Konsensualitě a DOBROVOLNOSTI tedy nemůže být ani řeči. Dobrovnolnost je zde nahrazena nátlakem, nucením a nepokrytou fyzickou i emoční převahou.A to nemá s BDSM jako s konsensuálními hrátkami mezi dospělými partnery pranic společného. Rovněž ti zůčastnění "dole" neměli pražádnou možnost z toho dobrovolně a bez následků vystoupit, vycouvat nebo jakékoliv akce proti sobě jakkoliv zastavit. Neměli ani schopnosti ani sílu a ani vůli pro svůj nízký věk nebo pro závislost či drogy (a podotýlkám že identita pravých organizátorů s největší pravděpodobností odhalena nebyla). O tom ,že by to těm, kteří byli v Kuřimské cause týráni1 to přinášelo nějaké potěšení a kladné emoce, nemůže být ani řeči.Celé BDSM však je o kladných emocích a uspokojujících zážitcích i pro submisivní lidi. Jedna s teorií říká, že se v Kuřimské cause jednalo o přísnou výchovu, "výchovný ústav" pro děti, převýchovu a podobně.I v BDSM se sice hovoří o "výchově", "tréningu", "trestech", "převýchově" a podobně, používají se například rekvizity upomínající na školu nebo polepšovnu etc, na ale pořád se jedná jen o hru, kde dominant i submisiv hrají své role aby si to užili, ne proto aby ublížili jeden druhému. Hrají své role dobrovolně a i ten který se nechá v tomhle scénáři "potrestat" s toho má kladné pocity. Podotýkám dále, že násilí na dětech obecně, i to které bylo v rámci Kuřimské causy pácháno, vyvolává stejné zděšení a odsouzení u tzv normálních lidí i u BDSM orentovaných a to bez ohledu na to, zdali je dotyčný člověk dominantní nebo submisivní. Pro pořádek ještě dodám že sice existují submisivní duše zaměřené na tak silné požitky (říká se jim EDGE PLAY neboli "hry na hraně nože"), že by si podmínky "jako v kuřimské cause" v rámci nějaké "hrátky" či "lekce" velmi dobře užily. Nicméně i tito lidé by se jich účastnili dobrovolně, za vědomí si rizik, které podobné hrátky nesou, a - to především (!) pro své vlastní uspokojení touhy po SVYCH pocitech, které v daných situaci hledají a nacházejí. Ne tedy jako nedobrovolné loutky které bez jakéhokoliv pozitivního pocitu jen trpně a vygumovaně příjmají jakékoliv utrpení. Je tedy vidět, že děj v Kuřimi splňuje všechny znaky řádění sadistických maniaků, násilníků a psychopatů a podobné verbeže (viz výše uvedené body), ale nenaplnuje ani jediný znak BDSM a podstartně se s ideou BDSM rozchází. Tvrdit za daných okolností a s vědomím si výše uvedených rozdílů, že BDSM a "Kuřimská causa" jsou jedno a totéž je asi tak stejné vylití vaničky i s dítětem, jako odsuzovat šmahem automobilizmus kvůli tomu co před časem provedla Olga Hepnerová. Děkuji za pozornost.
Správce serveru upozorňuje, že zde uveřejněná díla podléhají ochraně autorských práv ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. Všechna práva autorů vyhrazena. Neautorizované použití díla bez souhlasu jeho autorů se zakazuje. Chcete na www.ds-life.cz také publikovat své články ? Přečtěte si návod |